دومین کنگره اخلاق زیستی با تاکید بر معنویت٬ اخلاق و اعتقاد به خلقت صبح دیروز در پژوهشگاه نیرو رسما افتتاح شد.

دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اولین سخنران این کنگره بود. ایشان بر معرفی مبانی اسلام در مبحث اخلاق زیستی تاکید کرده و افزودند ادیان ابراهیمی و بویژه اسلام بیشترین اهمیت را در توسعه اخلاق دارند و قطعا باید در مسائل زیستی به مباحث اخلاقی توجه کرد.

دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اولین سخنران این کنگره بود. ایشان بر معرفی مبانی اسلام در مبحث اخلاق زیستی تاکید کرده و افزودند ادیان ابراهیمی و بویژه اسلام بیشترین اهمیت را در توسعه اخلاق دارند و قطعا باید در مسائل زیستی به مباحث اخلاقی توجه کرد. وی افزود: در این کنگره صاحب‌نظران در حوزه‌هایی چون اخلاق زیستی در اسلام و دیگر ادیان ابراهیمی و مباحث کاربردی اخلاق زیستی به بحث و تبادل‌نظر خواهند پرداخت.
در ادامه دکتر عباس لطفی دبیر علمی و اجرایی این کنگره اعلام کرد که تا کنون 220 نفر از داخل کشور و حدود 50 نفر از کشورهای مختلف در این کنگره ثبت‌نام کرده‌اند. ایشان که ریاست پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری را نیز بر عهده دارد افزود: 220 مقاله داخلی و 26 مقاله خارجی مجموع مقالات ارسالی را تشکیل می‌دهند.
گفتنی است این کنگره که به مدت سه روز ادامه خواهد داشت بدون همکاری و مشارکت انجمن‌های علمی ذیربط مانند انجمن ایمنی‌زیستی٬ انجمن بیوتکنولوژی٬ انجمن اخلاق در علم و فناوری و با تکیه بر اعتبارات صدها میلیون ریالی دولتی برگزار می‌شود. دکتر عباس صاحب‌قدم لطفی که ریاست ستاد توسعه زیست فناوری را نیز بر عهده دارد از سوی برخی از انجمن‌های علمی به عنوان یکی از عوامل بازدارنده توسعه کشور در زمینه مهندسی ژنتیک و استفاده از محصولات تراریخته به شمار می‌رود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.