چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو

در جشنواره و نمايشگاه فناوري نانو شاهد استقبال متخصصان، دانشجويان و دانش‌آموزان کشور از دستاوردها و محصولات ارائه شده در نمايشگاه و بخش‌هاي متنوع جشنواره بوديم. مسئولان و مديران سازمان‌ها و نهادهاي علمي کشور ضمن بازديد از بخش‌هاي مختلف اين نمايشگاه و…

در جشنواره و نمايشگاه فناوري نانو شاهد استقبال متخصصان، دانشجويان و دانش‌آموزان کشور از دستاوردها و محصولات ارائه شده در نمايشگاه و بخش‌هاي متنوع جشنواره بوديم. مسئولان و مديران سازمان‌ها و نهادهاي علمي کشور ضمن بازديد از بخش‌هاي مختلف اين نمايشگاه و ابراز خرسندي از سرعت پيشرفت کشور در اين زمينه، با مسئولان و کارشناسان ستاد توسعه فناوري نانو به بحث و مذاکره پرداختند.

روز پنجشنبه، 14 مهرماه، سفيران کشورهاي مختلفي نيز از اين جشنواره و نمايشگاه  بازديد کردند و در جهت توسعه همکاري‌هاي مشترک با ايران، جلساتي را با مسئولان ستاد توسعه فناوري نانو برگزار نمودند.

در بخش بین الملل چهارمین جشنواره و نمایشگاه نانو چهار کشور دستاوردهاي خود را ارائه کرده‌اند. کشورهای روسیه، اسکاتلند، کره و مالزی با حضور در چهارمین نمایشگاه نانو به معرفی خدمات و محصولات خود پرداخته‌اند. شرکت‌های ICPC اسکاتلند، SIRIM مالزی، موسسه ليزر RAS فعال در زمینه لیزر درمانی از روسیه و همچنین مجمع آسیایی فناوری نانو از جمله نهادهاي حاضر در بخش بین‌الملل چهارمین نمایشگاه و جشنواره نانو هستند. از محصولات ارائه شده در اين بخش مي‌توان به دستگاه‌هاي لیزر درمانی که توسط کشورهاي روسیه و مالزی ارائه شدند اشاره کرد. همچنین موسسه فناوري نانوي اسکاتلند در این بخش از نمایشگاه به ارائه خدمات خود در زمینه فناوری نانو می‌پردازد.

شبکه آزمايشگاهي فناوري نانو همزمان با برگزاري چهارمين جشنواره و نمايشگاه فناوري نانو، از قالب جديد پايگاه اينترنتي اين شبکه رونمايي کرد. از ويژگي‌هاي جديد اين پايگاه مي‌توان به نقشه جغرافيايي آزمايشگاه‌ها و بخش استاندارد ISO/IEC17025 اشاره داشت. در قالب جديد پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو، اطلاعات لازم در زمینه توانمندی‌ها، برنامه‌ها، دستگاه‌ها و امکانات موجود و همچنین مشخصات کامل آزمایشگاه‌های عضو و غیرعضو از سراسر کشور با دسته‌بندی‌های متنوع در دسترس است. بخش استاندارد ISO/IEC17025، بخش كارگروه‌هاي تخصصي و نقشه جغرافيايي آزمايشگاه‌ها از جمله موارد اضافه‌شده به اين پايگاه اينترنتي شبکه آزمايشگاهي فناوري نانو است. در بخش استاندارد ISO/IEC17025، مواردي همچون معرفي اين استاندارد، آخرين نسخه اين استاندارد و مشخصات آزمايشگاه‌هاي عضو و غير عضو شبكه که موفق به پياده‌سازي اين استاندار شده‌اند، آيين‌نامه‌ها و فرآيند‌هاي اخذ اين استاندارد و نحوه حمايت شبکه از دريافت اين اعتبارنامه قرار دارد.

با استفاده از نقشه جغرافيايي قرار داده‌شده در اين پايگاه نيز امكان نمايش اطلاعات آزمايشگاه‌ها و تجهيزات آنها به صورت تصويري و از طريق نقشه فراهم شده است. بدين ترتيب،‌ مخاطب با انتخاب هر استان مي‌تواند تعداد آزمايشگاه‌هاي (عضو، غير عضو و عضو آزمايشي) موجود را مشاهده نمايد. همچنين اگر مخاطب به‌دنبال تجهيزات آزمايشگاهي موردنظر خود باشد مي‌تواند با استفاده از اين نقشه، نزديك‌ترين آزمايشگاهي كه تجهيزات مورد نظر را دارد، پيدا كند. لازم به‌ذکر است، شبكه آزمايشگاهي فناوري نانو از سال 1383 فعاليت خود را آغاز كرده و هم‌اكنون تعداد 47 آزمايشگاه به‌عضويت قطعي آن درآمده‌اند.

شايان ذکر است، چهارمين جشنواره و نمايشگاه فناوري نانو تا روز 17 مهرماه در محل سالن خليج فارس نمايشگاه بين‌المللي تهران پذيراي علاقمندان اين فناوري خواهد بود. افراد همچنين مي‌توانند براي مشاهده اخبار و تصاوير جشنواره به پايگاه اينترنتي جشنواره به نشاني http://festival.nano.ir مراجعه نمايند.

مأخذ: http://www.nano.ir/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.