ضرورت تدوین استاندارد برای قانونگذاری

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران- اولین جلسه هم‌اندیشی مدیران گروه‌های تخصصی سامانه هم‌اندیشی تشکل‌های غیردولتی ایران در مجلس شورای اسلامی عصر دیروز به ریاست دکتر علیرضا زاکانی با حضور نمایندگان انجمن‌های علمی و سایر تشکل‌های غیردولتی در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

اولین جلسه هم‌اندیشی مدیران گروه‌های تخصصی سامانه هم‌اندیشی تشکل‌های غیردولتی ایران در مجلس شورای اسلامی عصر دیروز به ریاست دکتر علیرضا زاکانی با حضور نمایندگان انجمن‌های علمی و سایر تشکل‌های غیردولتی در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
دکتر الموتیان جانشین رئیس اداره قوانین مجلس شورای اسلامی که پس از دکتر زاکانی در این جلسه صحبت می‌کرد با طرح ضرورت تدوین استاندارد برای تولیدات مجلس شورای اسلامی (قوانین) گفت: " تدوین این استانداردها و شاخص‌ها تنها از افراد متخصص و شاخص‌ برمی‌آید. انجمن‌های علمی گروه‌های برجسته‌ای از اهل علم و آگاهی هستند که می‌توانند از این منظر به مجلس مساعدت بدهند. برای اینکه این ارتباط مفید باشد باید منظم و دقیق و حساب‌شده باشد. برای مثال طرح‌ها و لوایحی که در مجلس بررسی می‌شوند زمان خاصی دارند. اگر نظرات و اندیشه‌های شما در زمان تصویب به دست مجلس نرسد فایده‌ای ندارد. لذا انتظار این است که در فرآیند این تعامل، انجمن‌های علمی علاوه بر شاخص‌هایی که به نظر مفید می‌آید، برای اظهار نظر به این مواعید (زمان‌ها) نیز توجه داشته باشند". وی ابراز امیدواری کرد که سامانه جامع طرح‌ها و لوایح در مجلس راه‌اندازی شود و نظر انجمن‌های علمی و تخصصی هم ذیل هر یک از طرح‌ها و لوایح درج شود.
تهیه و تنظیم: مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران
 
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.