مجلس بر اجرای قوانین از سوی دولت نظارت بیشتری داشته باشد!

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران- کامران وکیل دبیر کل اتحایه تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات مصرفی که در اولین جلسه هم‌اندیشی مدیران گروه‌های تخصصی سامانه هم‌اندیشی تشکل‌های غیردولتی ایران در مجلس شورای اسلامی …

کامران وکیل دبیر کل اتحایه تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات مصرفی که در اولین جلسه هم‌اندیشی مدیران گروه‌های تخصصی سامانه هم‌اندیشی تشکل‌های غیردولتی ایران در مجلس شورای اسلامی صحبت می‌کرد ضمن ابراز نگرانی از روند امور اجرایی کشور مدعی شد که "اگر وضع اینگونه پیش برود در افق چشم‌انداز فقط با اختلاف کمی ممکن است از افغانستان جلو باشیم و از آخر دوم خواهیم شد". وی در ادامه گفت: از سوء رفتار و سوء مدیریت دولت لطمات زیادی دیدیم. برای مثال سال گذشته یکدفعه 70 درصد عوارض روی صادرات سنگ‌های تزئینی گذاشتند!. ما این کار را تحریم داخلی نامیدیم". کامران وکیل افزود: ما NGO‌ ها و بخش خصوصی خیلی به در بسته دولت کوبیدیم. تقاضای ما این است که مکانیزمی اندیشیده شود که نظر فعالان بخش‌های اقتصادی کشور در تصمیم‌سازی‌‌ها لحاظ شود".
دکتر علی مطلق که از طرف انجمن سرطان ایران (گروه پزشکی) صحبت می‌کرد نیز از وجود دیوار بی‌اعتمادی بین دولت با سازمان‌های مردم نهاد شکایت کرده و خواستار توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد و تعامل سازنده آنها با مجلس شورای اسلامی شد.
خانم دکتر خلوق که از طرف انجمن خیریه معلولان صحبت می‌کرد نیز گفت: "دیوار بی‌اعتمادی به جامعه خیرین ما هم وجود دارد". وی ضمن اعتراض به عدم اجرای قوانین خواستار نظارت بیشتر مجلس شورای اسلامی بر اجرای قوانین از سوی دولت شد. وی افزود: "کشور ما در بحث قانون تا حدودی قوی است. برای مثال کشور ژاپن در بحث مناسب‌سازی فضاهای عمومی (برای معلولان) یک دهم ما هم قانون خوب ندارد ولی در اجرا خیلی خوب عمل می‌کنند. ولی در ایران در اجرا ضعیف هستیم و ما باید بیشتر بر اجرای قانون نظارت کنیم".
اولین جلسه هم‌اندیشی مدیران گروه‌های تخصصی سامانه هم‌اندیشی تشکل‌های غیردولتی ایران در مجلس شورای اسلامی عصر روز سه شنبه بیستم تیرماه به ریاست دکتر علیرضا زاکانی با حضور نمایندگان انجمن‌های علمی و سایر تشکل‌های غیردولتی در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
تهیه و تنظیم: مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.