ورود هیئت اعزامی از سوی مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به موسسه بین المللی تحقیقات برنج

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران هیئت 9 نفره اعزامی از سوی مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران و انجمن ایمنی زیستی و انجمن بیوتکنولوژی عصر دیروز وارد فیلیپین شده و در میهمانسرای ویژه این موسسه مستقر شدند.

 

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران هیئت 9 نفره اعزامی از سوی مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران و انجمن ایمنی زیستی و انجمن بیوتکنولوژی عصر دیروز وارد فیلیپین شده و در میهمانسرای ویژه این موسسه مستقر شدند. بازدید از بزرگترین موسسه بین‌المللی تحقیقات کشاورزی تنها یکی از برنامه‌های هیئت اعزامی متشکل از اعضای هیئت علمی مراکز پژوهشی و دانشگاه‌های مختلف یکی از مدیران بنیاد مستضعفان، رئیس انجمن ایمنی زیستی و دو نفر از مدیران علمی خبرگزاریهای ایسنا و مهر است. موسسه بین‌المللی تحقیقات برنج که بیش از نیم قرن پیش از این توسط بنیاد راکفلر تاسیس شد بعدها به عنوان یک موسسه تحقیقات بین‌المللی طراز اول از سوی کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران (در دوره دکتر عیسی کلانتری) قرار گرفت. روابط ایران با این موسسه تحقیقات بین‌المللی به دلیل ناشایسته سالاری در حوزه مدیران پژوهشی وزارت جهاد کشاورزی در دوره مدیرت محمدرضا اسکندری به حداقل ممکن تقلیل پیدا کرده است و این در حالی است که تنها برنج تراریخته تجاری سازی شده جهان با همکاری این موسسه و پژوهشگران ایرانی به هدایت دکتر بهزاد قره‌یاضی معرفی شده است. این برنج پس از به روی کار آمدن مدیران ناشایسته دانایی ستیز و فناوری هراس از اولین روز بر سرکار آمدن محمدرضا اسکندری در انبار متروکه ای در رشت به زنجیر کشیده شده است. از سوی دیگر واردات برنج به کشور در دوره این وزیر ناکارآمد که مدعی بود در مدت سه سال کشور را از نظر تولید برنج به خودکفایی خواهد رساند به بالاترین میزان تاریخی خود رسید و هم اکنون سالیانه بین بین یک تا یک و نیم میلیون تن برنج سفید وارد کشور می‌شود.

بازدید هیئت ایرانی از پروژه‌های متعدد برنج تراریخته از جمله تولید برنج طلایی در صدر برنامه‌های این هیئت اعزامی به سرپرستی بنیانگذار پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران قرار دارد. دکتر بابک ناخدا از دانشمندان برجسته مورد وثوق موسسه بین المللی تحقیقات برنج و عضو هیئت مدیره انجمن ایمنی زیستی ایران هماهنگ کننده اصلی این برنامه بازدید است. برنامه‌های دیگر بازدید این هیئت در همین سایت اطلاع رسانی خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.