مجله علمی ترویجی ایمنی زیستی: کسب رتبه اول نشریات در حوزه علوم زیستی

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران٬ بر اساس آمار منتشر شده توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام وابسته به وزارت علوم در مورد ضریب تاثیر نشریات فارسی نمایه شده در ایران٬ مجله علمی- ترویجی ایمنی زیستی با ضریب تاثیر 0/597 موفق به کسب رتبه …

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران٬ بر اساس آمار منتشر شده توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام وابسته به وزارت علوم در مورد ضریب تاثیر نشریات فارسی نمایه شده در ایران٬ مجله علمی- ترویجی ایمنی زیستی با ضریب تاثیر 0/597 موفق به کسب رتبه هشتم در بین تمامی مجلات فارسی زبان (علمي پژوهشي و علمي ترويجي) وابسته به وزارت علوم شده است.
این مجله با وجود اینکه علمی ترویجی است موفق به کسب رتبه اول در بین تمام مجلات علمی (اعم از علمی-ترویجی و علمی – پژوهشی) منتشر شده در حوزه علوم زيستي (كشاورزي و پزشكي و محيط زيست و زيست شناسي و غيره) شده است. نشريات بسيار قديمي و شناخته شده ديگري نيز وجود دارند كه با وجود دارا بودن رتبه علمي پژوهشي و انتشار قريب به نيم قرن در رتبه‌هاي بالاي 200 قرار دارند.
با توجه به اینکه نشریه علمی-ترویجی ایمنی زیستی یک نشریه نو پا با سابقه پنج ساله است٬ کسب چنین رتبه‌ای در مقابل رتبه‌های سه رقمی مجله‌های علمی-پژوهشی با سابقه چهل ساله و بالاتر بسیار قابل توجه است.
دکتر بهزاد قره‌یاضی سردبیر و مدیر مسئول این نشریه در مورد موفقیت این نشریه گفت: "مهمترین ویژگی این دستاورد اینست که ما در دانشگاه‌های کشور رشته‌ای به نام ایمنی زیستی نداریم و به همین دلیل این نشریه علاوه بر اینکه به تولید علم کمک می‌کند یک حوزه‌ی علمی را تعریف کرده و جای خالی یک رشته‌ی دانشگاهی را در بین متخصصین امر پر کرده است. از طرف دیگر این نشریه مخاطب خوبی هم در بین مسئولین و نمایندگان محترم مجلس دارد به همین دلیل هم هست که دکتر عباس صاحب‌قدم لطفی نه تنها در طی هفت سال گذشته که ریاست ستاد توسعه زیست‌فناوری را عهده‌دار بوده حمایتی از این نشریه نکرده است بلکه درصدد است که نشریه‌ای را با امکانات دولتی دقیقا با همین نام منتشر کند که البته جلوی این کار گرفته خواهد شد. این دستاورد را ما مرهون تلاش دانشمندان فرهیخته عضو انجمن ایمنی زیستی ایران هستیم."

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.