پیش کسوتان انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات برترین دانشمندان جهان اسلام

تهیه و تنظیم: لیلا سرمدی-
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که هر سال تولید علم و مقاله‌های دانشمندان جهان اسلام را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد، در جدیدترین گزارش، فهرستی از 10 دانشمند برتر در جهان اسلام را بویژه از میان دانشمندان ایرانی انتخاب کرد.
دکتر جعفر مهراد…

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که هر سال تولید علم و مقاله‌های دانشمندان جهان اسلام را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد، در جدیدترین گزارش، فهرستی از 10 دانشمند برتر در جهان اسلام را بویژه از میان دانشمندان ایرانی انتخاب کرد.

دکتر جعفر مهراد رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در گزارش همکاری‌های علمی و بین‌المللی عنوان کرده است که بر اساس رتبه بندی‌های اخیر دانشگاه‌ها توسط موسسه تایمز، جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در میان 100 دانشگاه برتر آسیا قرار دارد. در این رتبه بندی دانشگاه‌های شریف، تربیت مدرس، تهران، علوم پزشکی تهران و امیرکبیر در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

دکتر مهراد با ارائه جدیدترین آمار در رشد علمی ایران، کل سهم ایران از تولید علم در جهان را 56/1 عنوان کرد و افزود: کشور ایران دارای مقام شانزدهم در تولید علم در دنیا است. آخرین آمار منتشر شده توسط ISI نشان می‌دهد که میزان تولید علمی در ایران به میزان قابل توجهی رشد داشته است و بر اساس آمار اسکوپوس مورخ 3 دسامبر 2012، تولیدات علمی ایران تا 33647 افزایش یافته است. تولید علمی ایران در ISI، حدود 23210 است و ایران در این سیستم در جایگاه نوزدهم قرار دارد.

به نقل از این پایگاه بر اساس بررسی‌های انجام شده که از جنبه‌های مختلف فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشمندان را در کشورهای مختلف مقایسه می‌کند، دانشمندانی که دارای بالاترین رتبه تولیدات علمی در دنیا بودند، معرفی شدند. در این بررسی دکتر فریدون عزیزی رئیس پژوهشکده علوم غدد درون‌ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بین تمام علوم، اعم از پزشکی و غیر پزشکی بالاترین میزان تولیدات علمی را در بین دانشمندان ایرانی داشته است. همچنین 10 عضو هیأت علمی دانشگاه تهران از جمله آقایان دکتر محمد جعفری، دکتر حسن احمدی، دکتر حسین ارزانی، دکتر محمدرضا بی‌همتا، دکتر حسین آذرنیوند، دکتر علی نیکخواه، دکتر داریوش مظاهری، دکتر عباسعلی گائینی، دکتر بهمن یزدی صمدی و دکتر محمد علی بشارت در سال گذشته نقش قابل توجهی در تولید مقالات علمی در دانشگاه تهران داشتند.

دکتر داریوش مظاهری چهره تاثیر گذار در علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران از دانشگاه تهران و دکتر مقدم، در سال گذشته در لیست برترین‌های جهان قرار گرفتند که شرح مصاحبه‌های این دو دانشمند برتر دنیا در خبرهای بعدی منتشر خواهد شد. اطلاعات بیشتر از آدرس ذیل قابل تهیه است:  www.isc.gov.ir

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران این دستاورد بزرگ را به جامعه علمی ایران به ویژه دانشمندان برتر و در راس آنها به آقایان دکتر بهمن یزدی صمدی، دکتر داریوش مظاهری، دکتر محمد مقدم و دکتر محمدرضا بی‌همتا اعضای انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات کشور تبریک و تهنیت عرض کرده توفیقات روزافزون آنان را از درگاه ایزد منان مسئلت می‌کند.

منبع: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

تهیه و تنظیم: لیلا سرمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.