دبیر اجرایی همایش: اجرای برنامه‌های متعدد در دو همایش ملی

تهیه و تنظیم: لیلا سرمدی-
در دومین نشست خبری هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی و چهارمین همایش ملی ایمنی زیستی که روز دوشنبه 16 اردیبهشت ماه سال جاری که با حضور جمع کثیری از خبرنگاران روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف و با حضور رؤسا و نمایندگان دو همایش در تهران برگزار شد، خانم دکتر خوش خلق سیما دبیر اجرایی دو همایش در رابطه با کیفیت و چگونگی برگزاری همایش گفت …

در دومین نشست خبری هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی و چهارمین همایش ملی ایمنی زیستی که روز دوشنبه 16 اردیبهشت ماه سال جاری که با حضور جمع کثیری از خبرنگاران روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف و با حضور رؤسا و نمایندگان دو همایش در تهران برگزار شد، خانم دکتر خوش خلق سیما دبیر اجرایی دو همایش در رابطه با کیفیت و چگونگی برگزاری همایش گفت: در کنار برگزاری دو همایش، برنامه‌های متعددی خواهیم داشت که از آن جمله می‌توان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ارائه دو جایزه بزرگ، انتخاب بهترین محقق و برترین مدیر تولید کننده و هم اندیشی‌های مختلف اشاره کرد. وی با اشاره به فراخوان انتخاب خبرنگار برتر در کنار دو همایش، از خبرنگاران و اهل رسانه در شرکت فعالانه و انتشار اخبار دعوت به عمل آورد. وی در ادامه افزود: با توجه به شعار سال، نشست نقش بیوتکنولوژی در حماسه اقتصادی کشور، بررسی نقش بیوتکنولوژی در درآمد ناخالص داخلی و همچنین چالش‌های پیش روی در پیشرفت بیوتکنولوژی در کشور در تمام زمینه‌ها را خواهیم داشت. در این همایش دستاوردهای مهم پژوهشگران و تولیدکنندگان بزرگ را به نمایش خواهیم گذاشت. همچنین در کنار برگزاری دو همایش نمایشگاه‌های خوبی را برگزار خواهیم کرد.

دبیر اجرایی همایش در پاسخ به سئوال خبرنگاران در رابطه با آخرین دستاوردهای مهندسی ژنتیک گفت: طبق گزارش اعلام شده از دفتر ریاست جمهوری، جایگاه ایران از نظر علمی و تولید مقاله در سطح منطقه در صدر قرار گرفته اما از نظر تولید محصولی که به دست مردم برسد صفر هستیم یعنی هیچ محصولی نداشته‌ایم که به بازار رفته باشد و تولید ثروت کرده باشد اما در قسمت محصولات دارویی که مستقیما به مصرف انسان می‌رسد گام‌های خیلی خوبی برداشتیم. حدود 24 محصول دارویی وارد بازار شده است که ضمن اشتغال‌زایی از خروج ارز در این زمینه جلوگیری می‌شود. وی با اشاره به شعار هشتمین همایش بیوتکنولوژی و چهارمین همایش ایمنی زیستی با توجه به شعار سال که امنیت غذایی و سلامت انسان است، افزود: در راستای حماسه اقتصادی وزارت بهداشت دراین زمینه خوب عمل می‌کند اما در بخش کشاورزی باید بررسی شود که چرا این بخش نتوانسته است مانند بهداشت نقش اساسی را در زندگی مردم در مورد محصولات زیستی و بویژه محصولات تراریخته ایفا کند.

تهیه و تنظیم: لیلا سرمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.