سومین همایش بیوتکنولوژی دانشجویی در دانشگاه تهران/ گردش مالی 200 میلیارد دلاری بیوتکنولوژی در دنیا

خبرگزرای مهر، سومین همایش بیوتکنولوژی دانشجویی صبح امروز در دانشگاه تهران آغاز به کار کرد.
دکتر مهدی رهایی دبیر علمی این همایش گفت: در این همایش 422 مقاله ارسال شد که پس از داوری 240 مقاله برای ارائه شفاهی و پوستر پذیرش شد. به طور کلی60 مقاله به صورت پوستر و …

خبرگزرای مهر، سومین همایش بیوتکنولوژی دانشجویی صبح امروز در دانشگاه تهران آغاز به کار کرد.

دکتر مهدی رهایی دبیر علمی این همایش گفت: در این همایش 422 مقاله ارسال شد که پس از داوری 240 مقاله برای ارائه شفاهی و پوستر پذیرش شد. به طور کلی60 مقاله به صورت پوستر و 180 مقاله به صورت شفاهی ارائه خواهد شد. رهایی همچنین خاطرنشان کرد: مقالات پذیرفته شده در حوزه‌های پزشکی، کشاورزی، میکروبی، نانو بیوتکنولوژی و بیوتکنولوژی میکروبی پذیرش شدند. دبیر اجرایی این همایش همچنین یادآور شد: علاوه بر ارائه این 240 مقاله، 16 مقاله کلیدی نیز ارائه خواهد شد.

دکتر پرویز نوروزی رئیس سومین همایش بیوتکنولوژی با تاکید بر توسعه حوزه بیوتکنولوژی گفت: پیش بینی می‌شود گردش مالی بیوتکنولوژی در سال‌های آینده به 200 میلیارد دلار بالغ شود.

دکتر نوروزی در سومین همایش دانشجویی بیوتکنولوژی با بیان اینکه حوزه بیوتکنولوژی یک حوزه میان رشته‌ای است، افزود: این ویژگی موجب شده است تا در حوزه بیوتکنولوژی سه وزارتخانه جهاد کشاورزی، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری درگیر شوند.

رئیس سومین همایش بیوتکنولوژی با بیان اینکه این علم از سال 1919 در کانون توجه پژوهشگران قرار گرفته است، اظهار داشت: در این راستا با ایجاد رشته‌های مرتبط با حوزه بیوتکنولوژی در دانشگاه‌های کشور این حوزه نیز به مجموعه حوزه‌های پژوهشی پژوهشگران کشور اضافه شد.

وی گردش مالی این حوزه را از مزیت‌های حوزه بیوتکنولوژی ذکر کرد و یادآور شد: گردش مالی ناشی از فعالیت‌های بیوتکنولوژی در دنیا 80 میلیارد دلار است که پیش بینی می‌شود این میزان در سال‌های آینده به 200 میلیارد دلار بالغ شود.

نوروزی با تاکید بر توجه ویژه مسئولان به حوزه بیوتکنولوژی خاطر نشان کرد: دراین راستا از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه بیوتکنولوژی درخواست شده است تا با حضور در دانشگاه اقدام به توسعه این حوزه فناوری کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در این باره توضیح داد: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با حضور در دانشگاه و همکاری با اساتید و پژوهشگران این دانشگاه از خدمات آزمایشگاهی استفاده کنند که این امر علاوه بر توسعه حوزه بیوتکنولوژی موجب ارتقای علمی سطح دانشگاه نیز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.