گوجه فرنگی بنفش تراریخته ، مزه بهتر و ماندگاری بیشتر

ترجمه و تنظیم: نغمه عبیری- بر اساس پژوهش‌های انجام شده توسط مرکز جان اینز (JIC) اکنون این امکان وجود دارد که گوجه‌فرنگی، محبوبترین میوه دنیا، مزه بهتر و ماندگارتری داشته باشد. مطالعات صورت گرفته مشخص کرده است که گوجه‌فرنگی منبع غنی از …

بر اساس پژوهش‌های انجام شده توسط مرکز جان اینز (JIC) اکنون این امکان وجود دارد که گوجه‌فرنگی، محبوبترین میوه دنیا، مزه بهتر و ماندگارتری داشته باشد. مطالعات صورت گرفته مشخص کرده است که گوجه‌فرنگی منبع غنی از آنتوسیانین، رنگدانه‌ای طبیعی حاوی میزان بسیار بالایی آنتی اکسیدان است. تیم پژوهشی پروفسور مارتین مشخص کرده‌اند که گوجه‌فرنگی بنفش تراریخته دارای دو برابر متوسط زمان ماندگاری طبیعی گوجه‌فرنگی از 21 تا 48 روز است و همچنین آنتوسیانین مرحله رسیدگی که منجر به فاسد و نرم شدن میوه می‌شود را کاهش می‌دهد  و در نتیجه میوه‌ای با طعم بهتر و زمان ماندگاری طولانی‌تر تولید می‌شود.

گوجه‌فرنگی بنفش همچنین کمتر مستعد ابتلا به بیماری کپک خاکستری، یکی از بیماری‌های مهم پس از برداشت گوجه‌فرنگی است. پروفسور مارتین در این خصوص می‌گوید: "پژوهش‌های ما هدفی جدید برای اصلاح‌گران برای تولید واریته‌های گوجه‌فرنگی که دارای عطر و طعم کاملتر، جذاب‌تر برای مصرف‌کنندگان  و در نهایت بسیار ارزشمندتر از نظر اقتصادی به دلیل افزایش ماندگاری به وجود آورده است". نتایج این پژوهش می‌تواند برای دیگر میوه‌های نرم مانند توت‌فرنگی و تمشک بکار برده شود.

جزئیات بیشتر در مورد این پژوهش را در سایت زیر ببیند.

http://news.jic.ac.uk/2013/05/purple-tomatoes/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=
Feed%3A+NewsFromTheJohnInnesCentre+%28News+from+the+John+Innes+Centre%29
.

ترجمه و تنظیم: نغمه عبیری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.