تبریک روسای 23 انجمن علمی حوزه کشاورزی و علوم زیستی به دكتر روحانی رئیس جمهور منتخب

روسای 23 انجمن علمی حوزه کشاورزی وعلوم زیستی کشور طی نامه‌‌ای ضمن تبریک به دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ابراز امیدواری کردند که در دوره جدید افراط و تفريط جای خود را به شايسته سالاری، قانون گرايی، بهره‌گيری از نظرات علمی پژوهشگران و انديشمندان، پرهيز و از فناوری هراسی و …

روسای 23 انجمن علمی حوزه کشاورزی وعلوم زیستی کشور طی نامه‌‌ای ضمن تبریک به دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ابراز امیدواری کردند که در دوره جدید افراط و تفريط جای خود را به شايسته سالاری، قانون گرايی، بهره‌گيری از نظرات علمی پژوهشگران و انديشمندان، پرهيز و از فناوری هراسی و دانايی ستيزی و پرهيز از رويكردهای شخصی و سليقه‌گرايی در حوزه‌هايی علم و فناوری بدهد. در این نامه این انجمن‌ها با اشاره به رکورد واردات 16 میلیارد دلاری محصولات کشاورزی در سال گذشته که مقام معظم رهبری آنرا سال حمایت از تولید ملی نامیدند از مشکلات موجود بر سر راه پژوهش‌های کشاورزی گفته و آمادگی خودشان را به عنوان مجموعه‌هایی عظيم از سرمايه‌های علمی فرهيخته نظام برای حمايت و هرگونه همكاری با رئیس جمهور منتخب برای تحقق اهداف سند چشم انداز نظام در افق 1404 اعلام کرده‌اند.

متن کامل این نامه در زیر آمده است.

جناب آقاي دكتر روحاني

رئيس جمهور محترم منتخب ملت

سلام عليكم.

ملت شريف ايران تحت هدايت‌هاي داهيانه رهبر فرزانه انقلاب، حماسه‌اي ديگر را آفريد، حماسه‌اي سياسي كه مسير تحقق حماسه‌اي اقتصادي را نيز هموار خواهد كرد. حسن اعتماد ملت بزرگوار ايران به حضرتعالي با قريب چهار دهه سابقه مبارزاتي و انقلابي و همچنين تجربه گران‌سنگ حضور در همه دولت‌هاي پس از پيروزي انقلاب تا سال 1384 و به ويژه تجربه يك دهه گذشته در مسند يك مجموعه پژوهشي فاخر و پويا يعني مركز تحقيقات استراتژيك، اين نويد را به جامعه علمي كشور مي‌دهد كه دوران تدبير و عقلانيت فرا رسيده و قرار است افراط و تفريط جاي خود را به شايسته سالاري، قانون گرايي، بهره‌گيري از نظرات علمي پژوهشگران و انديشمندان، پرهيز و از فناوري هراسي و دانايي ستيزي و پرهيز از رويكردهاي شخصي و سليقه‌گرايي در حوزه‌هاي علم و فناوري بدهد.

رئيس جمهور محترم!

انجمن‌هاي علمي كه مجموعه‌هاي عظيمي از سرمايه‌هاي معنوي و علمي فرهيخته نظام را در خود جاي داده‌اند شبكه گسترده‌اي از متخصصيني را تشكيل مي‌دهند كه با وجود تاكيدهاي مكرر مقام معظم رهبري و الزام قانوني مبني بر حمايت از آن‌ها طي سال‌هاي اخير به شدت تضعيف شده و در مواردي نيز با پيش كسوتان و نخبگان اين انجمن‌هاي علمي برخوردهاي خشن و ناشايسته‌اي صورت گرفته است.

انتظار به حق جامعه علمي كشور از حضرتعالي اين است كه در انتخاب همكاران و مشاوران علمي خود توجه بيشتري به قابليت‌هاي علمي و حسن شهرت مديران و مشاوران علمي خود داشته باشيد و در سطوح مياني و پايين تر اجازه ندهيد گرايش‌هاي سياسي افراد مبنايي براي عزل و نصب‌ها قرار گيرد. رجاي واثق داريم كه زمينه‌اي فراهم شود تا همه دولت‌هاي فعلي و آتي با هر گرايش سياسي نخبگان علمي را به عنوان مشاوريني امين به خدمت بگيرند و موجب شوند تا اين سرمايه عظيم اجتماعي با احساس امنيت سياسي خود را بي نياز از هر نوع سياسي كاري به مفهوم مذموم آن بداند و از اين رهگذر موجب شكوفايي هرچه بيشتر علم و فناوري شود.

جناب آقاي رئيس جمهور!

عدم بهره مندي از فناوري‌هاي نو و عدم توجه به پژوهش‌هاي كشاورزي و سرمايه گذاري ناكافي موجب تهديد جدي امنيت غذايي و به طبع آن استقلال كشور شده و به طور خلاصه در سالي كه مقام معظم رهبري آن را سال حمايت از توليد ملي كار و سرمايه ايراني نامگذاري كرده بودند بالاترين ركورد واردات محصولات كشاورزي در طول تاريخ كشور (بيش از 16 ميليارد دلار) رقم خورد. در سال‌هاي اخير مقابله بي‌اماني با توليد ملي به خصوص توليد دانش بنيان به ويژه در عرصه‌هاي كشاورزي صورت گرفت اما راه واردات محصولات كشاورزي بالاخص محصولات تراريخته با وجود سختي دسترسي به ارز هموارتر شد و در بسياري موارد تيشه به ريشه توليد در كشور زد و باعث سيل عظيم بيكاران در كشور شد.

جناب آقاي دكتر روحاني!

حضرتعالي در خلال فعاليت‌هاي انتخاباتي خود به نامه يكي از انجمن‌هاي علمي در مورد برنامه‌هاي دولت آتي خود در حمايت از فناوري‌هاي نوين و مهندسي ژنتيك و حمايت از انجمن‌هاي علمي پاسخ داديد (پيوست). خواسته اين انجمن‌ها به عنوان نمايندگان جامعه علمي كشور چيزي فراتر از اجراي همين ميثاق نيست.

فرصت را براي تجديد مراتب احترام مغتنم شمرده ضمن تبريك مجدد كسب راي اعتماد مردم شريف و علم دوست ايران و ضمن آرزوي موفقيت روزافزون براي شما و همكارانتان براي تحقق اهداف مقدس معمار كبير انقلاب اسلامي ايران، امام راحل (ره)، آمادگي انجمن‌هاي علمي حوزه كشاورزي و علوم زيستي كشور با عضويت ده‌ها هزار نفر از برجسته‌ترين دانشمندان و متخصصين كشور را براي حمايت و هرگونه همكاري با حضرتعالي براي تحقق اهداف سند چشم انداز نظام در افق 1404 اعلام مي‌كنيم. والسلام.

 

بهزاد قره‌ياضي

رئيس انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات

 

محمدعلی ملبوبی

رئيس انجمن بيوتكنولوژي

عبدالرضا صياد منصور

رئيس انجمن متخصصين نيشکر

مختار جلالي جواران

رئيس انجمن ژنتيك

دكتر غلامحسين طهماسبي

رئيس انجمن علمي زنبور عسل

رسول زرگر

رئيس انجمن سازگاري با خشكي و خشكسالي

قاسم حسيني سالكده

رئيس انجمن پروتئوميكس ايران

سيد صفدر حسيني

رئيس انجمن علمي اقتصاد كشاورزي

علي پازوكي

رئيس انجمن علمي حشره شناسي

پرويز احسان زاده

رئيس انجمن فيزيولوژي گياهي ايران

محمدعلي باغستاني ميبدي

رئيس انجمن علوم علف‌هاي هرز

رضا توكل افشاري

رئيس انجمن علمي بذر

مصطفي مبلي

رئيس انجمن علوم باغباني

هومان لياقتي

رئيس انجمن كشاورزي بوم شناختي

محسن بني اسدي

رئيس انجمن مهندسي آبياري و آب

بهزاد قره ياضي

رئيس انجمن ايمني زيستي

غلامحسين مصاحبي

انجمن بيماري شناسي گياهي

حسن ابراهيم زاده معبود

رئيس انجمن زيست شناسي

علي اسدي

رئيس انجمن ترويج كشاورزي

عليرضا صبوري

رئيس انجمن كنه شناسي

محمد حسين كريم

رئيس انجمن علمي توسعه روستايي

محمد يونسي الموتي

رئيس انجمن مهندسي ماشين‌هاي كشاورزي و مكانيزاسيون

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.