امروز فرصتي طلايي براي توسعه مهندسي ژنتيك كشاورزي در كشور ايجاد شده است.

تهيه و تنظيم: نغمه عبيري- دكتر قره‌ياضي با ذكر اين جمله در مراسم معارفه خود به عنوان رئيس پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي افزود: “امروز زمان همدلي است همه بايد دست در دست هم دهيم تا عقب افتادگي‌هاي ناشي از فناوري هراسي را جبران و جايگاه‌هاي از دست رفته كشور در مهندسي ژنتيك كشاورزي را يكي پس از ديگري باز پس گيريم.”

دكتر قره‌ياضي با ذكر اين جمله در مراسم معارفه خود به عنوان رئيس پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي افزود: "امروز زمان همدلي است همه بايد دست در دست هم دهيم تا عقب افتادگي‌هاي ناشي از فناوري هراسي را جبران و جايگاه‌هاي از دست رفته كشور در مهندسي ژنتيك كشاورزي را يكي پس از ديگري باز پس گيريم."

مراسم معارفه رئيس جديد پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي امروز با حضور دكتر اسكندر زند معاون وزير و رئيس سازمان تحقيقات آموزش و ترويج كشاورزي٬ دكتر طهماسبي معاون پژوهشي سازمان٬ حجت الاسلام و المسلمين سعيديان نماينده نهاد نمايندگي ولي فقيه در سازمان٬ دكتر زماني رئيس پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري٬ جمعي از روساي موسسات پژوهشي و مديران پژوهشكده بيوتكنولوژي و روسا و اعضاي هيئت مديره برخي از انجمن‌هاي علمي در محل پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي برگزار شد.

بنيانگذار پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي ضمن تشكر از رئيس پيشين و مديران اين پژوهشكده ابراز اميدواري كرد: "يكي از بهترين انتصاب‌هاي وزير محترم كشاورزي انتصاب آقاي دكتر زند به عنوان معاون پژوهشي است. براي من افتخار است كه تحت راهنمايي و ارشادات ايشان فعاليت كنم و قطعا اين رابطه‌ هماهنگي كه بين ما و سازمان تحقيقات هست سرمايه بزرگي است و در اين دوره باعث شوكوفايي خواهد شد. از طرف ديگر ما انجمن‌هاي علمي را در كنار خود داريم. من حضور روساي انجمن‌هاي علمي و اعضاي هيئت مديره آنها را در اين جلسه گرامي مي‌دارم."

دكتر قره‌ياضي در پايان گفت: " هيچ چيز به جز تعالي بيوتكنولوژي و كشاورزي كشور در راه تحقق آرمان‌هاي سند چشم‌انداز نظام در افق 1404 در دوره مديريت كوتاه يا بلند حقير مطرح نخواهد بود. در اين راه به پشتيباني مديران مافوق‌ و هم رهنمودهاي معنوي روحانيت معظم و حمايت ويژه اعضاي هيئت علمي٬ مديران و كاركنان اين پژوهشكده و همچنين همراهي انجمن‌هاي علمي و موسسات ارزشمندي چون پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري نياز دارم و دست دوستي به سوي همه آنها دراز مي‌كنم."

حاشيه‌هاي معارفه

·   دكتر جواد توكليان پيش از آغاز جلسه ضمن تحويل دفتر كار خود به دكتر اسكندر زند با اعلام اينكه وزير محترم جهاد كشاورزي تكليفي داشته‌اند و ايشان نيز تكليفي دارند ضمن تقدير از شركت‌كنندگان در جلسه اعلام كردند كه بنا به پاره‌اي از مسائل نمي‌توانند در اين جلسه حضور داشته باشند و جلسه را ترك كردند.

·        با وجود عدم اعلام قبلي٬ سالن معارفه گنجايش جمعيت حاضر در جلسه را نداشت.

·   رئيس انجمن بيوتكنولوژي كشور٬ روساي موسسات تحقيقاتي شيلات٬ چغندرقند٬ اصلاح و تهيه نهال بذر٬ دانشگاه تهران و غيره از جمله حاضرين در جلسه بودند.

در پايان دكتر اسكندر زند مطالب مهمي را در زمينه اهميت بيوتكنولوژي براي توسعه كشاورزي كشور بيان كردند كه در خبرهاي بعدي در همين سايت درج خواهد شد.

مركز اطلاعات بيوتكنولوژي ايران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.