استفاده از نانوحسگرها برای کمک به تجسم حرکت و توزیع هورمون تنش گیاهی

ترجمه: نغمه عبیری- زیست‌شناسان دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو موفق به تجسم حرکت آبسزیک اسید (ABA)، هورمون گیاهی مهم مسئول رشد و مقاومت به خشکی، شدند. ردیابی مستقیم ABA به پژوهشگران اجازه داد تا درک بهتری از تعامل‌های پیچیده مربوط به ABA، زمانیکه گیاه تحت …

زیست‌شناسان دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو موفق به تجسم حرکت آبسزیک اسید (ABA)، هورمون گیاهی مهم مسئول رشد و مقاومت به خشکی، شدند. ردیابی مستقیم ABA به پژوهشگران اجازه داد تا درک بهتری از تعامل‌های پیچیده مربوط به ABA، زمانیکه گیاه تحت تنش خشکی و یا دیگر تنش‌ها قرار می‌گیرد، داشته باشند.

پژوهشگران آنچه را که "گزارشگر کدگذاری‌شده ژنتیک" نامیدند را برای اینکه به طور مستقیم و پیوسته حرکت ABA را در گیاه آرابیدوپسیس مشاهده کنند، تولید کردند. این به اصطلاح گزارشگرها که ABAleons نامیده می‌شوند شامل دو پروتئین با رنگ فلورسنت هستند که به پروتئین حسگر متصل به ABA متصل می‌شوند. زمانی که به ABA متصل می‌شوند، ABAleons فلوروسانس منتشر شده از خود را تغییر می‌دهد که می‌تواند با استفاده از یک میکروسکوپ مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. این پژوهشگران نشان دادند که تغییرات غلظت ABA و امواج حرکت ABA می‌توانند در بافت‌های مختلف و تک تک سلول‌ها در طول زمان و در پاسخ به تنش مورد ارزیابی قرار گیرند.

نتایج مطالعه آنها به پژوهشگران اجازه خواهد داد تا پژوهش‌های بیشتری را انجام دهند و بتوانند تعیین کنند که چگونه ABA که با افزایش مداوم غلظت دی اکسید کربن اتمسفر ایجاد می‌شود در پاسخ به تنش خشکی و دیگر تنش‌های غیر زیستی به گیاهان کمک می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پژوهش به سایت زیر مراجعه کنید.

http://ucsdnews.ucsd.edu/pressrelease/biologists_develop_nanosensors_to_visualize_movements_and_distribution_of_p

ترجمه: نغمه عبیری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.