اعلام آمادگی ایران برای برگزاری کارگاه‌های منطقه‌ای با موضوع بیوتکنولوژی و ایمنی زیستی

تهیه و تنظیم: زهرا حاجت‌پور- عصر دیروز دکتر منظور سومرو، رئیس بنیاد علمی سازمان همکاری‌های علمی، از پژوهشکده بیوتکنولوژی ایران بازدید کرد. دکتر قره‌یاضی، رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران،با ابراز خرسندی از …

عصر دیروز دکتر منظور سومرو، رئیس بنیاد علمی سازمان همکاری‌های علمی، از پژوهشکده بیوتکنولوژی ایران بازدید کرد.

دکتر قره‌یاضی، رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران،با ابراز خرسندی از حضور دکتر سومرو در این مرکز تحقیقاتی، این ملاقات را فرصتی طلایی برای آشنایی با بخش کوچکی از توانمندی‌های ایران در عرصه تجاری‌سازی دانش خواند و گفت امیدوار است که ایران و پاکستان بتوانند به همراه سایر اعضا بنیاد علمی سازمان همکاری‌های علمی، با داشتن تفکراتی همسو، نقشی اساسی در منطقه بازی کنند.

وی ضمن معرفی دستاورد‌های پژوهشکده، به ویژه آن دسته که تجاری‌سازی شده‌اند، افزود ایران از فرصت‌های مختلف برای برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی در کشور‌هایی که مشتاق به فراگیری دانش بیوتکنولوژی، تجاری‌سازی آن و آشنایی با ایمنی زیستی باشند، استقبال میکند.

دکتر سومرو نیز با بیان اینکه از دیدن امکانات موجود در پژوهشکده و فعالیت‌های آن بسیار تحت تأثیر قرار گرفته است گفت: امیدوارم که از کلیه ابزار موجود به درستی استفاده شود.

وی همچنین تمایل خود را به برگزاری کارگاه‌های منطقه‌ای و تبادل پژوهشگران کشور‌ها با همدیگر، طی دوره‌های یک تا دو ماهه، ابراز کرد و گفت: چنین برنامه‌هایی قطعاً باعث پیشرفت توسعه آموزش می‌شود.

در پایان، طرفین مقرر کردند که نمایندگانی از بخش‌های خصوصی و دولتی ایران، برای توسعه روابط علمی و تجاری بین دو کشور طی ماه‌های آتی به پاکستان سفر کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.