نسخه جدید سند ملی زیست فناوری رونمایی می شود

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از مهر- دبیر اجرایی سومین جشنواره زیست فناوری اعلام کرد: سند ملی زیست فناوری بازنگری شده و دانشنامه زیست فناوران در جریان این جشنواره رونمایی خواهند شد. دکتر سیروس زینلی، با اعلام این خبر افزود: تاکنون زیست فناوران بر اساس سند قدیمی که به روز رسانی نشده بود فعالیت می‌کردند. اکنون سند جدید روزآمد …

دبیر اجرایی سومین جشنواره زیست فناوری اعلام کرد: سند ملی زیست فناوری بازنگری شده و دانشنامه زیست فناوران در جریان این جشنواره رونمایی خواهند شد.

دکتر سیروس زینلی، با اعلام این خبر افزود: تاکنون زیست فناوران بر اساس سند قدیمی که به روز رسانی نشده بود فعالیت می‌کردند. اکنون سند جدید روزآمد شده و با توجه به آن نقشه راه مشخص شده است که باید به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد تا قانونی باشد و لازم الاجرا.

به گفته وی با این نقشه راه می دانیم در کجا ایستاده‌ایم، به کجا باید برسیم و برای کسب جایگاه بالاتر چه اقداماتی را باید انجام دهیم.

دبیر اجرایی سومین جشنواره زیست فناوری با اشاره به اسناد بالادستی گفت: باید موفق شویم تا سال ۱۴۰۴، سه درصد از سهم جهانی فرآورده‌های زیست فناوری را از آن خود کنیم. اکنون سهم ما در بازار جهانی به شدت اندک است.

زینلی ادامه داد: کل صادرات ایران در این زمینه که بخش بزرگی از آن به داروهای هوشمند باز می‌گردد، حدود ۵۰۰ میلیون دلار در سال  است که البته می‌تواند رقم امیدوارکننده‌ای باشد.

وی درباره دانشنامه زیست فناوران گفت: درباره مراکز تحقیقانی، محققان، ساختارها و تشکیلات  اطلاعات پراکنده‌ای وجود دارد. در این دانشنامه تلاش کردیم تا این اطلاعات را تجمیع کرده و بروز رسانی کنیم.

رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران افزود: این دانشنامه در قالب کتاب و همچنین به شکل اینترنتی منتشر خواهد شد و در دسترس علاقه مندان قرار می‌گیرد.

منبع: مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.