مصطفی قانعی: بیوتکنولوژی علمی نافع است.

تهیه و تنظیم: زهرا حاجت‎پور- دکتر مصطفی قانعی رئیس ستاد توسعه زیست‎فناوری صبح امروز در مراسم افتتاحیه نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران طی سخنانی ضمن بیان اینکه ایران رتبه پانزدهم جهانی را در بیوتکنولوژی دارد، افزود در تجاری‎سازی …

دکتر مصطفی قانعی رئیس ستاد توسعه زیستفناوری صبح امروز در مراسم افتتاحیه نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران طی سخنانی ضمن بیان اینکه ایران رتبه پانزدهم جهانی را در بیوتکنولوژی دارد، افزود در تجاریسازی علم تا کنون جایگاه رشدیافته‎‎ای نداشتهایم. با این حال نمایشگاه بیوتکنولوژی گواهی بر برداشتن گامهایی در مسیر پیشرفت تجاری است. قدم بعدی ما هدایت بازار سرمایه به سمت تجاریسازی زیستفناوری برای کاهش فقر است.

قانعی تشریح کرد پیشرفت در دستیابی به این هدف شاخصی برای نفوذ زیستفناوری در بین مردم است. وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری که فرمودند مردم باید نتیجه زیستفناوری را در زندگی خود ببینند، افزود بیوتکنولوژی علمی نافع در زندگی مردم است.

رئیس نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی با اعلام آمادگی ستاد توسعه زیستفناوری برای استفاده از ظرفیت علمی کشور در برگزاری همایشها و جشنوارهها خواستار مشارکت جامعه علمی کشور در کلیه گروههای مربوطه از جمله گروه پژوهش و تجاریسازی و توسعه نیروی انسانی و … شد.

وی در پایان با درخواست برقراری فرصتهای بیشتر برای ایجاد ارتباط با محققین برتر دنیا به سخنان خود خاتمه داد.

مراسم افتتاحیه نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی با سخنرانی چهرههای برتر علمی دنیا از جمله دکتر ون مونتاگو، برنده جایزه جهانی غذا، و پروفسور کازو واتانابه از دانشگاه تسوکوبای ژاپن صبح امروز در سالن ابوریحان بیرونی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.