بازدید هیئت بلندپایه معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری از مجموعه‎های تحقیقاتی فران هوفر آلمان

مرکز اطلاعات بیوتکنولوزی ایران- در جلسه مشترکی که بین هیئت اعزامی ایران و مسؤلین فران هوفر آلمان با موضوع توانمندی‎های زیستی ایران برگزار شد دکتر فریدون مهبودی دستاوردهای پزشکی و دکتر قره‎یاضی دستاورد‎های کشاورزی کشور را …

 

در جلسه مشترکی که بین هیئت اعزامی ایران و مسؤلین فران هوفر آلمان با موضوع توانمندی‎های زیستی ایران برگزار شد دکتر فریدون مهبودی دستاوردهای پزشکی و دکتر قره‎یاضی دستاورد‎های کشاورزی کشور را ارائه کردند. همچنین در این جلسه دکتر مصطفی قانعی، رئیس ستاد توسعه زیست‎فناوری، ضمن معرفی این ستاد به حمایت دولت از توسعه زیست‎فناوری و علاقه‎مندی به توسعه روابط با اروپا و بالاخص آلمان اشاره کرد. در این نشست مشترک همچنین ضمن تبیین علاقه‎مندی‎های طرف آلمانی در حوزه بیوتکنولوژی پزشکی و کشاورزی مقرر شد همکاری‎های جدیدی در زمینه زیست‎فناوری با امضای تفاهم‎نامه‎ای بین دو کشور آغاز شود.

در ادامه تیم مدیریتی هانوفر با تحسین پیشرفت‎های ایران ابراز امیدواری کرد که با توجه به گسترش روابط ایران با اروپا پس از این همکاری‎ها به نحو گسترده‎تری ادامه داشته باشد.

شایان ذکر است پیش از این و در دوران تشدید تحریم‎ها نیز همکاری‎های مثمر ثمری بین دانشگاه‎ها و مراکز خصوصی و دولتی دوکشور در جریان بود که انتظار می‎رود با لغو تحریم‎ها این همکاری‎ها گسترش یابد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.