دکتر ستاری: بیوتکنولوژی انقلاب آینده است!

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران- در نشستی که با حضور معاون اول رئیس جمهوری و جمعی از روسای دانشگاه‎ها، شهرک‎ها و پارک‎های علم و فناوری در روز 21 مهر برگزار شد، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به سخنرانی پرداخت. دکتر ستاری در سخنان خود همچون گذشته بر لزوم تجاری‎سازی دانش …

 

در نشستی که با حضور معاون اول رئیس جمهوری و جمعی از روسای دانشگاه‎ها، شهرک‎ها و پارک‎های علم و فناوری در روز 21 مهر برگزار شد، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به سخنرانی پرداخت. دکتر ستاری در سخنان خود همچون گذشته بر لزوم تجاری‎سازی دانش تاکید کرد. وی بیوتکنولوژی را انقلاب آینده نامید و گفت بیوتکنولوژی نیز باید از مرکز پژوهشی بیرون بیاید.

دکتر نیلی، سرپرست دانشگاه تهران، نیز در ادامه سخنان دکتر ستاری افزود: ارزش افزوده در فناوری‎های نو و پیشرفته بیشتر است. باید به پژوهش توجه بیشتری صورت بگیرد چون پژوهش تبدیل ثروت به علم است و فناوری تبدیل علم به ثروت و کارآفرینی.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر سلیمی، طی سخنانی در این جمع اظهار داشت: بودجه‎های پژوهشی در دستگاه‎های اجرایی به حیات خلوت ایران تبدیل شده است. همچنین رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر مدرسی، نیز از افت کیفی و رواج تقلب‎های علمی اظهار تاسف کرد. رئیس دانشگاه شیراز، دکتر ارشاد، با انتقاد از تبدیل شدن تولید علم به تولید مقاله گفت: این روند باعث شد حتی در تولید مقالات علمی هم افت پیدا کنیم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.