فائو اعلام كرد: مهندسی ژنتیک، فناوری ضروری برای حل مشكلات غذایی در دنیا

پانا – خوزه گرازیانو داسیلوا مدیر كل سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (FAO) با تكیه بر استفاده از روش‌های جدید و خلاقانه در مقابله با مشكلات و چالش‌های زیستی، لزوم استفاده از فناوری‌های نو مثل مهندسی ژنتیك و محصولات آن را از جمله اهداف 17 گانه توسعه پایدار جهانی (SDGs) عنوان كرد. وی در همایش «آینده كشاورزی» در بروکسل، به اهداف توسعه پایدار جهانی اشاره كرد و خواستار طرح برنامه‌های جدید بر اساس فناوری مهندسی ژنتیك برای حل مشكلات در دنیا شد.

مدیر كل سازمان غذا و كشاورزی سازمان ملل متحد، كاربرد بیوتكنولوژی و اگرواکولوژی را برای ریشه‌کن‌ کردن گرسنگی و مبارزه با هر شکلی از سوء تغذیه و رسیدن به کشاورزی پایدار مورد نیاز دانست. وی استفاده از محصولات مهندسی ژنتیك را راه حلی ضروری جهت رفع نیازهای مردم و اعضای خانواده كشاورزان به‌ویژه 80 درصد از مردم كه در فقر و سوء تغذیه در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، عنوان كرد. خوزه گرازیانو داسیلوا به سرمایه‌گذاری در توسعه فناوری‌های نو و تولید محصولات مهندسی ژنتیك اشاره كرد …

 

فائو اعلام كرد: مهندسی ژنتیک، فناوری ضروری برای حل مشكلات غذایی در دنیا

خوزه گرازیانو داسیلوا مدیر كل سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (FAO) با تكیه بر استفاده از روش‌های جدید و خلاقانه در مقابله با مشكلات و چالش‌های زیستی، لزوم استفاده از فناوری‌های نو مثل مهندسی ژنتیك و محصولات آن را از جمله اهداف 17 گانه توسعه پایدار جهانی (SDGs) عنوان كرد. وی در همایش «آینده كشاورزی» در بروکسل، به اهداف توسعه پایدار جهانی اشاره كرد و خواستار طرح برنامه‌های جدید بر اساس فناوری مهندسی ژنتیك برای حل مشكلات در دنیا شد.

مدیر كل سازمان غذا و كشاورزی سازمان ملل متحد، كاربرد بیوتكنولوژی و اگرواکولوژی را برای ریشه‌کن‌ کردن گرسنگی و مبارزه با هر شکلی از سوء تغذیه و رسیدن به کشاورزی پایدار مورد نیاز دانست. وی استفاده از محصولات مهندسی ژنتیك را راه حلی ضروری جهت رفع نیازهای مردم و اعضای خانواده كشاورزان به‌ویژه 80 درصد از مردم كه در فقر و سوء تغذیه در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، عنوان كرد. خوزه گرازیانو داسیلوا به سرمایه‌گذاری در توسعه فناوری‌های نو و تولید محصولات مهندسی ژنتیك اشاره كرد و حمایت تجاری از تولید محصولات مهندسی ژنتیك و توانمندسازی برنامه‌ها و پروژه‌های مهندسی ژنتیك را در راستای تولید پایدار در دنیا الزامی دانست.

مدیر كل سازمان غذا و كشاورزی سازمان ملل متحد، سرمایه‌گذاری در تولید محصولات مهندسی ژنتیك را راهكار مناسب برای مقابله با مسایل و چالش‌های زیستی در دنیا عنوان كرد و گفت: “انتخاب یك رژیم غذایی با ارزش تغذیه‌ای بالاتر و اطمینان از سلامت محصول برای مردم با استفاده از محصولات مهندسی ژنتیك امكان‌پذیر است. همچنین انتشار تبلیغات خوب و دقیق و آموزش و آگاه‌كردن مردم در این راستا از اهمیت زیادی برخوردار است.”

همچنین وی به اثرات گسترده تغییرات آب و هوایی به عنوان یکی دیگر از عوامل کلیدی موثر در زندگی و معیشت مردم اشاره كرد و گفت: “كشاورزان فقیر و آن‎هایی كه زمین‌های خود را تحت شرایط خشكسالی طولانی مدت از دست داده‌اند، ماهیگیرانی كه خانه‌های خود را به دلیل بالا آمدن سطح آب دریا از دست داده‌اند و گله‌دارانی كه برای جستجوی زمین برای چراندن گاوهای خود مجبور به مهاجرت هستند، واقعیت‌های جامعه كشاورزان امروز است. برای حل تمام این مشكلات باید به طور ویژه به فناوری‌های نو و استفاده از دستاوردهای آن توجه كرد.”

لازم به توضیح است كه خبر فوق در 22 مارس 2016 (دوم فروردین 1395) در پایگاه سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد منتشر شده است.

منبع: پانا

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.