حق نداریم کشاورزان را از فناوری‎های نوین محروم کنیم

پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران – دبیر کل خانه کشاورز اظهار کرد: به وجود مخالفت‎هایی که با تکنولوژی تراریخته می‎شود اما یک دستاورد هم ثابت نشده تراریخته مخل محیط زیست است. بنابراین حق نداریم کشاورزان را از فناوری‎های نوین محروم کنیم. به گزارش پایگاه طلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، عیسی کلانتری در آیین بیستمین سال تجاری سازی جهانی محصولات تراریخته، افزود: یکی از دلایل اصلی پرداختن به محصولات تراریخته، حفظ محیط زیست است. وی گفت: امروز دیگر مدل‌های قدیمی تحقیقات کشاورزی در دنیا جواب نمی‌دهد و کشوری که با بی‌آبی مفرط روبروست با روش‌های قدیمی اصلاح نباتات نمی تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد. وزیر اسبق کشاورزی تصریح اظهار کرد: ما مجبوریم از دستاوردهای علمی برای حفظ منابع …


حق نداریم کشاورزان را از فناوری‎های نوین محروم کنیم


دبیر کل خانه کشاورز اظهار کرد: به وجود مخالفت‎هایی که با تکنولوژی تراریخته می‎شود اما یک دستاورد هم ثابت نشده تراریخته مخل محیط زیست است. بنابراین حق نداریم کشاورزان را از فناوری‎های نوین محروم کنیم.


به گزارش پایگاه طلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، عیسی کلانتری در آیین بیستمین سال تجاری سازی جهانی محصولات تراریخته، افزود: یکی از دلایل اصلی پرداختن به محصولات تراریخته، حفظ محیط زیست است.


وی گفت: امروز دیگر مدل‌های قدیمی تحقیقات کشاورزی در دنیا جواب نمی‌دهد و کشوری که با بی‌آبی مفرط روبروست با روش‌های قدیمی اصلاح نباتات نمی تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.


وزیر اسبق کشاورزی تصریح اظهار کرد: ما مجبوریم از دستاوردهای علمی برای حفظ منابع ملی و امنیت قضایی و حفظ محیط زیست و استفاده بهینه از منابع طبیعی استفاده کنیم.


کلانتری با اشاره به بحران آب در کشور گفت: در ۳۰ سال اخیر سطح آب‌های زیرزمینی به شدت کاهش یافته و سطح آب‌های زیرزمینی در ۵ سال آینده به کمتر از ۸۰ میلیارد مترمکعب می‌رسد.


وی افزود: ۳۰ سال پیش منابع آب تجدیدپذیر کشور ۱۳۲ میلیارد متر مکعب بود، اما امروز به ۸۸ میلیارد متر مکعب کاهش یافته است. با این وضعیت هنوز سیاست‌های تولیدی، تحقیقاتی و اجرایی بر مبنای منابع ۱۳۲ میلیارد متر مکعبی آب است.


وی خود را طرفدار سرسخت توسعه پایدار جهانی دانست و افزود: آن‎هایی که طرفدار محیط زیست هستند، چرا نسبت به شور شدن آب‌های شیرین و تمام شدن آب‌های زیرزمینی چیزی نمی‌گویند. از ۲۰۰ میلیارد مترمکعب آب شیرین فسیلی ۱۴۰ میلیارد مترمکعب را مصرف کرده‌ایم.


کلانتری با بیان اینکه برخی از دولتی‌ها و برخی از افراد به دلیل منافع خود از فناوری‌های جدید واهمه دارند، افزود: ظرف ۵ سال آینده منابع تجدیدپذیر آب به کمتر از ۸۰ میلیارد مترمکعب می‌رسد، بنابراین با این شرایط ما نباید جامعه را از تکنولوژی‌های جدید بترسانیم.

منبع: اگنا


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.