تدبیر روحانی بار دیگر امید آفرید

دکتر روحانی در راس هیأتی بلندپایه متشکل از رییس دفتر نهاد ریاست جمهوری، وزیر و معاونین وزیر جهاد کشاورزی و تعدادی از مسولین کشوری روز سه شنبه از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی بازدید کردند.

دکتر روحانی در راس هیأتی بلندپایه متشکل از رییس دفتر نهاد ریاست جمهوری، وزیر و معاونین وزیر جهاد کشاورزی و تعدادی از مسولین کشوری روز سه شنبه از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی بازدید کردند. در این بازدید همچنین دکتر بهزاد قره یاضی، مدیر امور پژوهش و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مشاور عالی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی رئیس جمهور را همراهی می کرد. دکتر نیر اعظم خوش خلق سیما طی بازدید دکتر روحانی طی ضمن معرفی توانمندی ها و دستاوردهای زیست فناوری کشاورزی در پژوهشکده بیوتکنولوژی، راهکارهای تعریف شده از طریق زیست فناوری برای مقابله با مشکلات روز کشاورزی را تشریح کرد. وی کمک به تامین امنیت غذایی، کاهش هزینه تولید، ارتقای کیفیت و کمیت محصولات و مقابله با آلودگی های زیست محیطی را از جمله مزایای استفاده از فناوری های نوین زیستی برشمرد.

تکثیر و تولید گیاهچه های خرمای رقم مجول از طریق جنین زایی غیر جنسی، تکثیر درون شیشه ای پایه پسته هیبرید خارجیUCB1، برنج تراریخته مقاوم به خشکی، برنج تراریخته مقاوم به علف کش، برنج تراریخته مقاوم به کرم ساقه خوار  پنبه تراریخته مقاوم به آفت کرم قوزه و برنامه جامع هالوفیت مبنا سالیکورنیا از پروژه هایی بود که مورد بازدید این هیئت بلند پایه قرار گرفت. دکتر روحانی ضمن آشنایی با محصولات مهندسی شده حاصل از فناوری های زیستی از روند اجرای این پژوهش ها مطلع شدند.

دکتر روحانی در این بازدید ضمن تقدیر از تلاشهای محققان پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی از دستاوردها و فناوری های تجاری شده و روند اجرای طرح های تحقیقاتی ابراز خرسندی کرد.

گفتنی است حضور این هیئت بلند پایه در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی که رئیس محترم جمهوری در راس آن قرار داشت مهر تاییدی بر حمایت قاطع دولت از فناوری های نوین زیستی است. پیش از این نیز تلاش دولت برای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری و قوانین کشور در زمینه زیست فناوری موجب خشم فناوری هراسان و ایجاد هجمه های بی وقفه علیه دولت شده بود. حضور به هنگام رئیس دولت تدبیر و امید در بزرگترین پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی خاورمیانه واکنش هوشمندانه ای در برابر این هجمه ها بود که منجر به هرچه امیدوارتر شدن جهادگران عرصه زیست فناوری شده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.