جنبش پژوهشی در فضای دانشگاهی

دانشگاه های مختلفی همزمان با هفته پژوهش برنامه هایی از جمله تقدیر از پژوهشگران برتر یا برگزاری کارگاه های علمی و پژوهشی را تدارک دیده اند.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایرنا معاونت پژوهشی دانشگاه علم و صنعت همزمان با هفته پژوهش (21 تا 27 آذر) کارگاه های مختلفی را برگزار می کند. هفته پژوهش امسال با شعار «پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی فناوری؛ زیربنای تولید و اشتغال» برگزار می شود.

این کارگاه ها شامل کارگاه آموزشی آشنایی با پایگاه های اسکوپوس و اس دی/ SD و SCOPUS روز یکشنبه 19 آذرماه 96 ساعت 10 الی 12، کارگاه آموزشی استفاده از علم سنجی (Scientometrics) و تحلیل شبکه های علمی، رویکردی نوین 26 آذر 10 تا 12، کارگاه آموزشی تجاری سازی فناوری 27 آذر  ساعت 10 تا 12، کارگاه آموزشی آسیب شناسی اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی 22 آذر 96 ساعت 10 تا 12 و کارگاه آموزشی مدیریت دانش و نوآوری روز سه شنبه 21 آذر 96 ساعت 9 الی 13 است.

مخاطبان این کارگاه ها اعضای هیات علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسان پژوهشی هستند و علاقمندان برای ثبت نام می توانند به پایگاه الکترونیکی ایوند مراجعه کنند.

دانشگاه تربیت مدرس و روز زیست فناوری

همزمان با هفته پژوهش، روز 27 آذر روز زیست فناوری در دانشگاه تربیت مدرس نامگذاری شد و سه رویداد مهم در حوزه زیست فناوری در دانشگاه برگزار می شود.

به همت مرکز تحقیقات توسعه زیست فناوری دانشگاه، دهمین دوره جایزه بزرگ زیست فناوری، نخستین پندار نمای زیست فناوری و نمایشگاه فن بازار زیستی متشکل از محصولات تولید شده شرکت های داخلی عمدتا پارک علم و فناوری مدرس روز دوشنبه 27 آذر جاری در سالن اجتماعات شهید چمران برگزار می شود.

دانشگاه تهران و جشنواره پژوهش و فناوری

بیست و ششمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران نیز همزمان با هفته پژوهش برگزار می شود.

این جشنواره در رشته های مختلف پژوهشگران و طرح های پژوهشی برتر را انتخاب می کند که شامل پژوهشگران برجسته، پژوهشگران پیشکسوت، رساله نمونه دکتری، دانشجوی پژوهشگر نمونه مقطع ارشد، دانشجوی پژوهشگر نمونه مقطع دکتری و پایان نامه نمونه برتر در هر یک از این مقاطع و …است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.