سورنا ستاری: مراکز تحقیقاتی دولتی درباره عملکرد خود پاسخگو باشند

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید بر محوریت بخش خصوصی در اقتصاد دانش بنیان گفت: مراکز تحقیقاتی دولتی باید در مورد عملکرد و دستاوردهای خود بیشتر پاسخگو باشند. 

دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز در آیین افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار گفت: در حال حاضر تعداد دانشجوهای ایران نسبت به اوایل انقلاب بیشتر شده است. اما این در تولید ناخالص داخلی تاثیر قابل توجهی نداشته است. در حالی که در تمام دنیا افزایش دانشجو باعث افزایش درآمد است.

وی گفت برای افزایش درآمد لازم بخش خصوصی در پژوهش ها فعالیت کند. برای ترغیب جوانان به فعالیت و سرمایه گذاری در داخل کشور نیاز به تشکیل یک اکوسیستم مناسب است.

وی بیان کرد: در حال حاضر استارت آپ ها در حوزه خدمات در هر هفته رشد ده درصدی دارند. در حوزه فناوری هم باید همینطور باشد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید بر محوریت بخش خصوصی در اقتصاد دانش بنیان افزود: ایجاد اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان صرفا با بودجه دولتی امکان پذیر نیست و به سرمایه گذاری بخش خصوصی نیاز دارد. باید مراکز تحقیقاتی دولتی هم در مورد عملکرد و دستاوردهای خود بیشتر پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: برای کاهش وابستگی اقتصاد به نفت به همت جوانان متخصص و دانشگاهیان و پژوهشگران نیاز است.

هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار در حالی امسال برگزار می شود که گردش مالی آن دویست میلیارد تومان برآورد شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.