طرح ملی زیست فناوری دانش آموزی اجرا می‌شود

نماینده وزیر آموزش و پرورش در ستاد ملی زیست فناوری دانش آموزی گفت: نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی تا دو سال دیگر در سراسر کشور اجرائی می شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، شهربانو نظریان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آمل گفت: طرح ملی زیست‌فناوری دانش‌آموزی تا پایان امسال در 6 استان کشور اجرائی خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی زیست فناوری دانش آموزی از سال 94 در مازندران به صورت پایلوت ، گفت که این طرح در قالب مدارس پیشگام از دو سال پیش به صورت آزمایشی در مازندران آغاز شده و خوشبختانه اجرای آن با ارزیابی ها وگزارش هایی که دریافت شده، موفقیت آمیزبوده است.

نظریان افزود : در نظر داریم این طرح ملی را امسال در استان های تهران ، خوزستان ، اصفهان ، فارس ، لرستان و یزد اجرا کنیم و 2 سال بعد نیز با جمع بندی نتایج حاصله ، به کل کشور تسری دهیم.

وی با تاکید بر این که هیچ مشکلی برای اجرای این طرح در استان های کشور وجود ندارد ، گفت : قطعا تا 2 سال آینده در همه مدارس کشور طرح نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی اجرا خواهد شد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در ستاد ملی زیست فناوری دانش آموزی با اشاره به حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی فناوری نهاد ریاست جمهوری از این طرح ، افزود : زیست فناوری ، نانو ، انرژی های نو و فناوری های دیگر علوم امروزه در دنیا به شدت در حال توسعه و گسترش است و دانش آموزان ما در آینده قطعا آن را از ما مطالبه خواهند کرد.

وی افزود : البته ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی فناوری نهاد ریاست جمهوری ووزارت آموزش وپرورش به علوم جدید متناسب با اقتضای کشور توجه جدی دارند و تشویق نیز خواهند کرد که دانش آموزان با این علوم روز دنیا آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، طرح زیست فناوری دانش آموزی به صورت پایلوت سال 94 از سوی پژوهشکده انیستیتوپاستورشمال کشور و اداره کل آموزش وپرورش مازندران در شهرستان آمل اجرایی شد.

کارشناسان و مدیران پژوهش سرای استان های تهران ، خوزستان ، اصفهان ، فارس ، لرستان و یزد عصر یکشنبه در محل پژوهشکده انیستیتو پاستور شمال کشور شعبه آمل حضور یافتند و راهکارهای اجرا شده این طرح در 2 سال گذشته در مازندران رل ارزیابی کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. دانش آموز می گوید

    امیدواریم که تا ۲ سال آینده در همه مدارس کشور طرح نظام ملی زیست فناوری دانش آموزی اجرا بشود. زمینه را برای پیشرفت و تبدیل شدن ایران به قطب زیست فناوری در آسیا فراهم کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.