انعقاد 209 میلیارد تومان قرارداد با مراکز پژوهشی کشور در هفته پژوهش

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی دکتر متقی طلب، رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان و دبیر نمایشگاه ملی و فن بازار هفته پژوهش و فناوری امسال، در مراسم افتتاح مرکز رشد بیوتکنولوژی کشاورزی در پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری گفت: واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد از همه تسهیلات شرکت های دانش بنیان به جز معرفی به صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند می شوند.

وی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری گیلان با 290 شرکت و هسته فناور جزء دو، سه پارک برتر کشور است.

دبیر هجدهمین نمایشگاه ملی دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار هفته پژوهش در ادامه به انعقاد 209 میلیارد تومان قرارداد پژوهشی در نمایشگاه هفته پژوهش امسال اشاره کرد و گفت: انعقاد این حجم قرارداد که 10 میلیارد تومان آن مربوط به شرکت های پارک علم و فناوری گیلان بود در حالی صورت گرفت که حجم قراردادهای هفته پژوهش پارسال حدود 77 میلیارد تومان بود و پیش بینی ما برای امسال هم حدود 140 تا 150 میلیارد تومان بود.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه زیست فناوری جزو 16 فناوری برتر دنیاست و می تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد ابراز امیدواری کرد که مرکز رشد بیوتکنولوژی کشاورزی در رشت بتواند نقش شایسته ای در توسعه این حوزه فناوری و بهره مندی کشور از دستاوردها و محصولات آن ایفا کند.

دکتر میرحسینی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان در این مراسم گفت: راه برون رفت از تنگناهای اقتصادی کنونی کشور، اقتصاد مبتنی بر امکانات داخلی است که از آن به اقتصاد مقاومتی تعبیر شده است.

وی افزود: بیش از 20 مرکز و موسسه تحقیقاتی ملی در گیلان داریم که بیشتر آنها در حوزه کشاورزی هستند. البته تراکم بالای موسسات کشاورزی در این استان که محور اقتصاد آن کشاورزی است، تصادفی نیست.

گفتنی است این مراسم با حضور دکتر خوش خلق سیما رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، دکتر حسینی معاون پژوهشی، دکتر آزادی قائم مقام فناوری، دکتر مومنی رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری رشت، دکتر افراز مسئول راه اندازی و رئیس مرکز رشد بیوتکنولوژی کشاورزی استان گیلان، دکتر متقی طلب رئیس پارک علم و فناوری گیلان، دکتر میرحسینی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه  گیلان، دکتر قربانی رئیس مجمع نمایندگان، دکتر علوی رئیس شورای شهر رشت و جمعی دیگر از مقامات محلی استان گیلان و اعضای هیات علمی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی برگزار شد. بازدید از نمایشگاه دستاوردها، محصولات و توانمندی های پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و  پارک  علم و فناوری  استان گیلان و در نهایت افتتاح مرکز رشد بیوتکنولوژی کشاورزی از جمله برنامه های این مراسم بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.