برگزاری مدرسه «ترانسکریپتومیکس» در فروردین ماه

مدرسه ترانسکریپتومیکس، فروردین ماه ۹۷ به همت کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری برگزار می شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران دوره های آموزش مجازی آنالیز ترانسکریپتوم با استفاده از نرم افزار R نوزدهم تا 22 فروردین برگزار خواهد شد. دوره آموزش آنالیز داده های microarray، 19 و 20 فروردین و دوره آنالیز داده های RNAseq NGS 21 و 22 فروردین برگزار می شود.

شرکت کننده های دوره های آموزشی مجازی و حضوری مدرسه ترانسکریپتومیکس مهارت های لازم برای انجام آزمایشات و آنالیز داده های ترانسکریپتوم را کسب خواهند کرد. گواهینامه معتبر این دوره آموزشی پس از موفقیت در آزمون پایانی از سوی  کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد. شرکت کننده ها در صورت حضور در همه دوره های آموزشی مدرسه ترانسکریپتوم موفق به اخذ مدرک فارغ التحصیلی از این مدرسه خواهند شد.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به مرکز جامع اطلاع رسانی زیست فناوری کشاورزی مراجعه کنند.

ترانسکریپتومیکس از زمینه‌های پیشرفته در زمینه علوم بعد از ژنومیک است که بر میزان بیان ژن‌ها با بررسی سطوح RNA تمرکز می‌کند. ترانسکریپتومیکس اطلاعات زیادی را در مورد ژنوم، ساختار ژن‌‌ها و عملکرد ژن‌ها فراهم می آورد و با استفاده از این اطلاعات مکانیسم‌های مولکولی که در فرایندهای بیولوژیکی مختلف سلولی رخ می دهد آشکار می‌شود. امروزه ترانسکریپتومیکس کاربرد وسیعی در کشاورزی پیدا کرده و با استفاده از این علم پاسخ به تنش‌های زیستی و غیرزیستی، بیماری‌های انباری و شناسایی ارقام مقاوم در بیماری شناسی گیاهی مطالعه می شود. نتایج تحقیقات ترانسکریپتومیکس در مورد بیان ژن، اطلاعات مرتبط به مکانیسم تحمل و مقاومت به بیمارگرهای گیاهی را افزایش داده و تولید ارقام مقاوم و متحمل از راه روش‌های زیست فناوری را هموارتر می کند.

پوستر کارگاه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.