نماینده مجلس: شرایط قانونی نظارت بر محصولات تراریخته مناسب است

رئیس کمیته دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره نظارت بر محصولات تراریخته گفت: اصل قانون بسیار شرایط خوبی دارد و درخصوص محصولات تراریخته اطمینان خاطری را به مصرف کنندگان می‌دهد تا به صورت پراکنده و غیرقابل نظارت واردات محصولات تراریخته انجام نمی‌شود. 

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایرنا، علی ابراهیمی، رئیس کمیته دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تشریح نشست روز گذشته (دوشنبه) کمیته دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه اول این کمیته با انجمن کارخانجات خوراک دام و طیور بود. 

این نماینده مجلس ادامه داد: معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی، نماینده گمرک و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی به لحاظ موضوعاتی که در راستای وظیفه قانونی ما برای کنترل واردات و تولید مواد تراریخته مصوبه برنامه ششم توسعه داشته‌ایم در این نشست حضور داشتند. 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اصل قانون بسیار شرایط خوبی دارد و درخصوص محصولات تراریخته اطمینان خاطری را به مصرف کنندگان می‌دهد تا به صورت پراکنده و غیرقابل نظارت واردات محصولات تراریخته انجام نمی‌شود. 

ابراهیمی با بیان اینکه ظاهرا مشکلاتی در ترخیص کالاها وجود داشت که توضیحاتی در این خصوص داده شد، بیان کرد: در این جلسه مقرر شد به شکلی عمل شود که قانون و نظارت به خوبی عمل شود و همچنین سرعت عمل کافی نیز وجود داشته باشد که واردکنندگان معطل نشوند. 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه دوم کمیته گزارشی از وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام در خصوص نحوه تولید گوشت قرمز در کشور و میزان واردات صورت گرفته ارائه شد. 

ابراهیمی عنوان کرد: زمانی ‌که کشور مبدا گواهی محموله‌های وارداتی را صادر کند و در مقصد نیز این محموله‌ها کنترل شوند خیال ما راحت تر است؛ فعلا برای مصرف دام و طیور که تقریبا تا مصرف انسانی یک واسطه هستند این موضوع را دنبال می‌کنیم. 

رئیس کمیته دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در خصوص گوشت قرمز اگر مقداری دقت و توجه کنیم با واردات علوفه یا حتی علوفه‌های خشوی زمینه تولید گوشت قرمز مورد نیاز کشور را داریم. 
به گزارش خانه ملت، ابراهیمی خاطرنشان کرد: با پرورش‌های فراسرزمینی با توجه به شرایط کم آبی کشور موافق هستیم اما اعتقاد دارم تامین یک میلیون تن گوشت قرمز در کشور غیرممکن نیست. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.