فائو خواستار شد:هماهنگی جهانی برای بهره مندی از اقتصاد زیستی

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از فائو نشست جهانی اقتصاد زیستی در روز 20 آوریل 2018 در برلین برگزار شد. در این نشست ماریا هلنا سمیدو، معاون مدیرعامل غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد در مورد آب و هوا و منابع طبیعی، گفت: اقتصاد زیستی می تواند نقش مهمی در مقابله با نگرانی های جهانی، از جمله گرسنگی، فقر و تغییرات آب و هوایی داشته باشد.

سمیدو خاطر نشان کرد اقتصاد زیستی با طبیعت، کشاورزان، ماهیگیران، و افرادی که نقش کلیدی در مدیریت منابع طبیعی دارند و توسعه پایدار دارند مرتبط است.

وی گفت: باید برای توسعه اقتصاد زیستی تلاش جهانی برای گسترش همکاری های چندجانبه در سطوح محلی، ملی و جهانی گسترش یابد. برای تحقق این همکاری ها باید هدف گذاری درستی انجام شود و  شرایط مورد نیاز برای رسیدن به این اهداف نیز فراهم شود. وی افزود در این مسیر به روش های مقرون به صرفه برای سنجش میزان دسترسی به اهداف نیاز است.

سمیدو گفت: سازمان غذا و کشاورزی از کشورهای عضو و سایر همراهان، در حوزه های کشاورزی، جنگلداری، شیلات، زیست فناوری و فناوری اطلاعات برای خدمت به بخش کشاورزی بهره می برد.

“با هم، بیایید توسعه همه جانبه اقتصاد پایدار را برای همه به ارمغان بیاوریم و هیچ کس را پشت سر نگذاریم”، با تاکید بر اینکه چگونه سازمان فائو با کشورهای عضو و سایر شرکای در بخش های مختلف اقتصاد زیستی – کشاورزی، جنگلداری و شیلات کار می کند – بلکه فن آوری های مرتبط به عنوان فناوری بیوتکنولوژی و فناوری اطلاعات برای خدمت به بخش های کشاورزی.

در اقتصادي زیستی از منابع زيست توده به جای منابع فسیلی برای توليد مواد غذايی و کالاهای ديگر مانند پلاستیک های زیستی و داروهای زیستی استفاده می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.