در پانزدهمین کنگره ملی زراعت و اصلاح نباتات صورت می گیرد:

معرفی چهره تاثیرگذار زراعت و اصلاح نباتات

پانزدهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات از تاریخ 13 تا 15 شهریور ماه سال جاری در کرج محل موسسات تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی برگزار خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران در پانزدهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات چهره های تاثیر‌گذار در علوم زراعت و اصلاح نباتات برگزیده خواهند شد. فرایند انتخاب چهره تاثیرگذار توسط کمیته ای متشکل از رئیس انجمن، دو عضو هیئت مدیره، شش نفر از چهره های تاثیرگذار منتخب دوره های قبل صورت گرفته است.

دکتر بهزاد قره یاضی، رئیس انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات، در این باره گفت: متاسفانه قابلیت‌های علوم زراعت و اصلاح نباتات و توانمندی کشورمان در این حوزه علمی، همچنان بر مسئولین کشور پوشیده است. در حالی که به رتبه های 7 تا 14 تولید مقالات در حوزه‌های نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی افتخار می‌کنیم، که انصافاً رتبه‌های افتخار آفرینی هم هستند، اما به دلایل نامعلومی رتبه‌های 5 تا 11 تولید علم و انتشار مقالات نمایه شده درISI در رشته زراعت و اصلاح نباتات بر مدیریت ارشد کشور مکتوم مانده است. واقعیت این است که ما در تولید دانش در این حوزه هم از نانوتکنولوژی و هم از بیوتکنولوژی پیشی گرفته‌ایم و این امر با زیر‌ساخت‌های عظیم پژوهشی در وزارت علوم و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزرات جهاد کشاورزی و همکاری سینرژیک آن‌ها میسر شده است.

کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات یکی از مهمترین رویدادهای علمی بخش کشاورزی است که هر دوسال یکبار با حضور چهره های شاخص حوزه کشاورزی توسط انجمن علمی زراعت و اصلاح نباتات در سطح کشور برگزار می شود. در این دوره نیز وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان عالی رتبه وزارت علوم، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، روسای انجمن‌های علمی، مدیران واحدهای پژوهشی مرتبط و همچنین، پژوهشگران، متخصصان و دانشجویان این حوزه از سراسر کشور حضور خواهند داشت.

برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست‌های تخصصی در حوزه الزامات تولید محصولات ارگانیک و همچنین استفاده از فناوری های نو به ویژه مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته برای تامین امنیت غذایی و توسعه پایدار و همچنین تبادل تجربه در حوزه شرکت‌های دانش بیان و تولید ثروت بر مبنای استفاده از دانش زراعت و اصلاح نباتات از رویدادهای جانبی پانزدهمین کنگره ملی زراعت و اصلاح نباتات خواهند بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.