رئیس انجمن علمی ایمنی زیستی خبر داد:

رتبه علمی برتر ایران در منطقه

دکتر بهزاد قره یاضی چهره برجسته کشاورزی و مهندسی ژنتیک گیاهی در دانشگاه ساری ضمن اعلام اینکه بالاترین پیشرفت علمی کشور در دوره اخیر رقم خورده است، در مورد آفات دانش بنیانی از جمله گسترش تقلبات علمی و فناوری هراسی هشدار داد و آن را مانع نفوذ یافته های علمی در رفاه و زندگی روزمره مردم قلمداد کرد.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران دکتر بهزاد قره یاضی، رئیس انجمن علمی ایمنی زیستی، در مراسم معارفه دانشجویان مقطع کارشناسی جدیدالورود دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: بالاترین پیشرفت علمی کشور در دوره اخیر رقم خورده است.

دکتر قره یاضی با اعلام این مطلب افزود: در گذشته قضاوت ما از پیشرفت علمی کشور تنها بر اساس افزایش کمی تعداد مقالات علمی متکی بوده است. علاوه بر انتشار بیش از ۵۴۰ هزار مقاله علمی معتبر، همه شاخص های علمی، رشد و پیشرفت را در حوزه علم نشان می دهد.

اکنون ایران جایگاه اول خود در بین کشورهای اسلامی را با فاصله زیاد از ترکیه بیمه کرده است. جایگاه منطقه ای ایران حتی با در نظر گرفتن رژیم اشعالگر قدس نیز بیمه شده است. اکنون ترکیه در رتبه ۲۳ و رژیم اشغالگر قدس در رتبه ۳۳ قرار دارد که می تواند توجیه کننده هراس دشمنان از ایران اسلامی باشد. واقعیت این است که ایران قدرتی در حال ظهور است و این میسر نخواهد شد بجز همت دانشجویان و آینده سازان کشور.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در مورد آفات دانش بنیانی از جمله گسترش تقلبات علمی و فناوری هراسی هشدار داد و آن را مانع نفوذ یافته های علمی در رفاه و زندگی روزمره مردم قلمداد کرد.

وی در بخشی از سخنان خود از فردی که اصلاح نباتات را به دلیل اینکه به زعم وی دخالت در کار خدا تلقی می شود نفی کرده است انتقاد کرده و گفت: این آقا معتقد است مفهوم “خلق عالم در احسن تقویم” این است که هیچ کس حق دخالت در صنع خدا را ندارد. وی افزود: چنین افرادی برخلاف نظر مرجعیت گرانقدر شیعه می گویند خدا نمی توانست برنج را مقاوم به آفات کند که اصلاحگران نباتات می آیند غلط خدا را می گیرند؟

وی تاکید کرد: با این اندیشه، بحث  از ابداعات و پیشرفت علمی مضحکه است.

همسویی جریان داخلی مخالف تولید ملی محصولات تراریخته با رسانه های مخالف انقلاب اسلامی مانند بی بی سی فارسی، آمدنیوز و سیمای هالیوود از موارد دیگر مورد انتقاد این دانشمند مسلم بیوتکنولوژی کشورمان بود.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین یزدانی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دکتر تیموری رئیس دانشگاه ساری، معاونین دانشگاه، دکتر قربانعلی نعمت زاده رئیس سابق دانشگاه، دکتر عرفانی معاونت آمل موسسه تحقیقات برنج کشور و جمعی از پژوهشگران این موسسه، اساتید و دانشجویان این دانشگاه حضور داشتند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.