همایش تخصصی زیست فناوری و استراتژی های نوآورانه برگزار شد

همایش تخصصی زیست فناوری و استراتژی های نوآورانه صبح روز دوشنبه 26 در دانشکاه ارومیه برگزار شد. مهندس کریم زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی در افتتاحیه این نشست تخصصی گفت: در برخی از رسانه ها در مورد محصولات تراریخته اظهاراتی می شود که برای امنیت غذایی مشکل ایجاد می کند.

همایش تخصصی زیست فناوری و استراتژی های نوآورانه صبح روز دوشنبه 26 آذر در داشگاه ارومیه با حضور رئیس دانشگاه ارومیه، مرجع ملی ایمنی زیستی، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی، اساتید و مدیران دانشگاه و سازمان جهاد کشاورزی و مروجان، پژوهشگران و مربیان کشاورزی و جمع کثیری از دانشجویان برگزار شد.

مهندس کریم زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی در افتتاحیه  این نشست تخصصی گفت: در برخی از رسانه ها در مورد محصولات تراریخته اظهاراتی می شود که برای امنیت غذایی مشکل ایجاد می کند.

وی افزود: بر اساس بند الف ماده سه قانون ایمنی زیستی، شورای ملی ایمنی زیستی بر بهره برداری از فواید محصولات تراریخته و تولید در داخل و تسهیل فرآیند صدور مجوز و ترویج فواید این  محصولات تاکید دارد اما بعضا با اطلاع یا بی اطلاع اظهار نظرهایی می شود که برای جامعه مشکل ایجاد می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی  با اشاره به اینکه این مصوبه شورای ملی ایمنی زیستی برای اجرا ابلاغ شده است و بر افزایش آگاهی و مشارکت مردمی تاکید دارد، ادامه داد: امروز برای تامین امنیت غذایی چه از جنبه کمی و‌ چه از جنبه کیفی به مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته و سایر روش های علمی و فنون و آموزه های جدید نیاز داریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.