دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری:

زیست‌فناوری کشاورزی به کمک محیط زیست و سلامت می‌آید

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی گفت: زیست فناوری کشاورزی می تواند به حفظ محیط زیست و ارتقای سلامت در کشور کمک کند.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی در خصوص ارتباط بین زیست فناوری کشاورزی و محیط زیست و سلامت، بیان کرد: زیست فناوری کشاورزی یکی از شاخه‌های علم کشاورزی است که با استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای علمی شامل مهندسی ژنتیک، روش‌های تشخیص مولکولی، مارکرهای مولکولی، واکسن‌ها و کشت بافت به تغییر در موجودات زنده یعنی گیاهان، حیوانات و میکروارگانیسم‌ها می‌پردازد.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: با توجه به اینکه این علم پرکاربرد در دنیا تاثیر مستقیمی در حفظ محیط زیست و ارتقای سلامت دارد، ستاد بر آن شد که نشست تخصصی زیست فناوری کشاورزی محیط زیست و سلامت را برگزار کند.

به گفته قانعی، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با همکاری مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران نشست تخصصی زیست فناوری کشاورزی محیط زیست و سلامت را برگزار می کند.

وی ادامه داد: محورهای این نشست شامل «زیست فناوری و امنیت غذایی»، «محیط زیست و ایمنی زیستی»، «پاسخ به شبهات محصولات تراریخته» و «معرفی برنامه های حمایتی ستاد توسعه زیست فناوری در این حوزه» در این حوزه می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.