معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

زیست فناوری در بخش کشاورزی نهادینه شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با استفاده از توان تخصصی کارشناسان، باید زیست فناوری در بخش کشاورزی نهادینه شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین مجید اسماعیلی در همایش زیست فناوری، پیشرفت و سلامت انسان که با حضور بهزاد قره یاضی مرجع ملی ایمنی زیستی، مهندس فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، معاونین و کارشناسان این سازمان، اساتید، محققین و پژوهشگران و همچنین جمعی از بهره برداران بخش کشاورزی استان قزوین برگزار شد با بیان این مطلب افزود: توسعه و پیشرفت هر کشوری مرهون تلاش صاحبان علم و فناوری است بنابراین  فناوری ها باید مورد توجه قرار گیرند.

وی اظهار داشت: زیست فناوری به معنی کاربرد روش های علمی به کمک عوامل بیولوژیکی برای تبدیل بعضی مواد در صنایع مختلف به ویژه کشاورزی، صنایع غذایی، دارویی و پزشکی است.

اسماعیلی تصریح کرد: رشد جمعیت، کمبود مواد غذایی، سو تغذیه، خشکسالی و سرمازدگی، آثار سوء زیست محیطی مصرف بی‎رویه نهاده های کشاورزی از موضوعاتی است که متخصصین را در پرداختن به حوزه های مختلف کشاورزی و زیست فناوری مشغول ساخته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه توسعه زمین های کشاورزی و افزایش عملکرد در واحد سطح دو راه برای افزایش تولید در بخش کشاورزی هستند گفت: امکان افزایش اراضی قابل کشت در کشور حتی با تخریب جنگل ها و بیابان زدایی به کمتر از ۵ درصد می رسد که برای افزایش عملکرد در کشاورزی لازم است از زیست فناوری بهره برد.

اسماعیلی تصریح کرد: زیست فناوری می تواند ضمن کاهش هزینه ها تولید را افزایش دهد و نیاز غذایی بشر را  تضمین کند.

وی تصریح کرد: در حالی که کشور ما از زیرساخت های بزرگی در حوزه زیست فناوری برخوردار است و با وجود داشتن سرمایه های عظیم انسانی متخصص و دلسوز، به نظر می رسد سهم مردم ایران از این فناوری چشمگیر نیست که باید با تکیه بر اندیشه و تدبیر مدیران دلسوز و شجاع و استفاده از تخصص و توان پژوهشگران کشور، این وضعیت تغییر یابد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.