هم‌افزایی منابع و امکانات کشور برای تولید ثروت از زیست‌فناوری

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، گفت: یکی از مهم ترین اولویت هایی که در ستاد پیگیری می شود، هماهنگی ملی و هم‌افزایی منابع و امکانات کشور برای تولید ثروت از علم زیست فناوری است.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، گفت: یکی از مهم ترین اولویت هایی که در ستاد پیگیری می شود، هماهنگی ملی و هم‌افزایی منابع و امکانات کشور برای تولید ثروت از علم زیست فناوری است.

دکتر مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به برنامه های حمایتی ستاد، تصریح کرد: هم‌افزایی منابع و امکانات کشور برای تولید ثروت از زیست فناوری به ارتقای سطح علمی و فناوری ایران در این حوزه استراتژیک علمی می‌انجامد.

دکتر قانعی ادامه داد: دستیابی به سطح بالای علمی و فناوری نیز ایران را به کسب مقام نخست منطقه و سهم شایسته جهانی نائل می کند.

وی افزود: سیاستگذاری، برنامه‌ریزی راهبردی و ارزیابی پیشرفت زیست فناوری در کشور نیز به صورت جدی پیگیری می شود و در تمام کارگروه های زیرمجموعه ستاد، این مهم در اولویت قرار دارد.

به گفته  دکتر قانعی، یکی از اولویت های پایه و اصلی در ستاد، حمایت از تجاری سازی محصولات زیست فناوری است که این مهم با تشکیل شرکت های دانش بنیان و خصوصی محقق می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.