رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

وزارت ارتباطات فناوری های نوین را به خدمت مدیریت کشور در آورده است

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر حفظ منابع ژنتیکی گفت: در همه جای دنیا این مسئله مورد توجه و اهمیت قرار گرفته است که ما نباید بیش از ۱۲ تا ۱۵ درصد منابع زیست محیطی خودمان را از دست بدهیم و اکنون پروژه پایش پارک ملی گلستان با پیشنهاد و حمایت وزیر ارتباطات اجرایی می شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از هموطن سلام،  دکتر عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم انعقاد تفاهم نامه مشترک سه جانبه با وزارت ارتباطات، استانداری گلستان و سازمان محیط زیست برای حفاظت از پارک ملی گلستان با بیان این مطلب گفت: منابع ژنتیکی از منابع گرانبهایی است که دستیابی به دانش های نوین هم ارزش بیشتر آن را بیش از پیش نشان می دهد.

وی افزود: پارک های ملی و زیستگاه های کشور که در حال حاضر حدود ۱۲ درصد از سطح کشور را پوشانده است و در آینده نزدیک هم به ۱۵ درصد می‌رسد باید برای استفاده نسل های آینده حفظ شوند. کلانتری در ادامه با تقدیر از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آذری جهرمی وزیر جوان پر انرژی و شاداب دولت دوازدهم هستند که همواره به ما انرژی می‌دهند و برای بسیاری از مشکلات دولت خودشان به ارائه راهکار می‌پردازند.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: پروژه پایش از پارک ملی گلستان برای حفاظت از محیط زیست را نیز وزیر ارتباطات پیشنهاد دادند که اتفاقاً بودجه آن را نیز تامین کردند و اگر وی چنین گام موثری را برنمی‌داشتند این پروژه اجرایی نمی شد چرا که با بودجه ناچیز سازمان محیط زیست نمی‌توانستیم آن را به تنهایی اجرایی کنیم. وی تاکید کرد: تشکر می کنم از این برادر عزیز که تشخیص دادند برای حفظ کشور باید منابع زیست محیطی و ژنتیکی آن را حفظ کرد و به همین دلیل فناوری‌های نوین را به کمک حفظ محیط زیست کشور آوردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

کلانتری در ادامه گفت: ما در دولت همیشه با وزیر جهاد و کشاورزی اختلاف دیدگاه داشتیم که میزان کشت برنج در استان خوزستان چه میزان است که وزیر ارتباطات با کمک داده های ماهواره ای به این تفاوت نظر پایان دادند. رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه که در حال حاضر ۷۸ هزار مترمربع در استان خوزستان زیر کشت برنج است، گفت: این مسئله واقعا یک فاجعه است آنهم برای استانی که به شدت با کمبود منابع آبی مواجه است. کلانتری در خاتمه گفت: من خوشحالم که آذری جهرمی وزیر ارتباطات توانستند فناوری های نوین را به خدمت مدیریت کشور در آورند تا واقعیت ها برای مدیران کشور نمایان شود و آنها را بدانند تا در تصمیم گیری ها از آن استفاده کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.