“سن در تسنیم” منتشر می‎شود/ نگاهی به پرونده “مزرعه پدری” در خبرگزاری تسنیم

سن در تسنیم شنبه ها، هر دو هفته یکبار، در مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران منتشر می شود. در این پرونده به پشت پرده­ مخالفت­ ها علیه فناوری های نو می پردازیم. سری به اخبار می ­زنیم و تیترهای رسانه هایی را مرور  که با اغراض به پیشرفت و توسعه میهن مان پشت کرده اند. به اتاق های فکر جریان ضد فناوری خواهیم رفت و تحلیل می کنیم چگونه از “ترس” مردم “پول” ساخته می­ شود.

سن در تسنیمپیش شماره

سن، نام یک آفت مزرعه است. یک گونه از خانواده ساس­ های سپر فلزی از راسته نیم بالان است. این گونه بومی شمال آفریقا، بالکان و غرب آسیا است. بیشترین آسیب را به مزارع غلات از جمله گندم، جو، ذرت و… می زند. در قدیمی ترین نوشته ها از خسارت­ های جدی این آفت آمده است که گاه در مناطقی در حد قحطی رسیده است.

در پرونده سن در تسنیم قصد داریم به بختک های “دروغ”بپردازیم که بر سینه­ ی “علم” نشسته اند. از جدالی که بین علم و آفت آن –جهل- در گرفته است بگوییم. ابتدا درباره اهمیت رشد بخش کشاورزی در توسعه اقتصادی کشور می نویسیم. همسویی تمام شیوه ­های تولید و ضرورت حمایت از محصولات تراریخته جهت افزایش تولید در کشاورزی را شرح می­ دهیم. با فناوری مهندسی ژنتیک آشنا می­ شویم و محصولات تراریخته را از دریچه علم می­بینیم. سری به اخبار می ­زنیم و تیترهای رسانه هایی را مرور می‎کنیم که با اغراض به پیشرفت و توسعه میهن مان پشت کرده اند. از آن ها که روز را شب جلوه می دهند و روایتی واژگون از حقیقت می ­سازند می­ نویسیم. به پشت پرده­‎ی مخالفت­‎ها علیه فناوری های نو می پردازیم. به اتاق های فکر جریان ضد فناوری خواهیم رفت و تحلیل می کنیم چگونه از “ترس” مردم “پول” ساخته می­‎شود. در این پرونده از جریان­ های نفوذی خواهیم خواند که با هدف عقب نگه داشتن  کشور در”علم” به طور کلی و “بیوتکنولوژی” به طور خاص وارد عمل شده‎­اند.

 سن در تسنیم از نیروهای نامرئی و سراسیمه­ ای می گوید که هرگاه مملکت در مسیر درستی که نافعش مردم ایران هستند قرار می‎گیرد، سر بر می آورند و “واقعیت” را در جهت حفظ منافع خود “ذبح” می‎کنند.

اینگونه است که دانشمندان و پژوهشگران زحمتکش که برای توسعه­ کشور تنها به «دانش» مجهز هستند در برابر سوداگرانی قرار می‎گیرند که فقط به سود بیشتر می اندیشند. سوداگرانی که تنها زبان سرمایه را می فهمند. پس از استدلال های علمی و مذاکره های منطقی گریزانند و به جای آن به تخریب چهره های دانشمندانی می پردازند که تمام زندگی شان وقف علم شده است.

سن در تسنیم شنبه ها، هر دو هفته یکبار، در مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران منتشر می شود. منتظر انتشار اولین شماره این پرونده جذاب، علمی و خواندنی باشید.

*بدیهی است مخاطب این پرونده منحصرا دست اندرکاران واحد ذیربط تسنیم در تولید مطالب مجعول و کذب علیه محصولات تراریخته مانند مطالب زنجیره‎­ای “مزرعه پدری” یا “ایران-ایری-راکفلر” است و ربطی به کارکنان و مدیران زحتمکش به ویژه خبرنگاران صمیمی این رسانه و سایر بخش ها و واحدهای آن ندارد. امید است مدیریت ارشد این رسانه با خود پالایی، رسالت سنگین اطلاع رسانی صحیح، دقیق و منصفانه را در این حوزه نیز جاری و ساری کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.