تخم مرغ‌های تراریخته؛ نسل تازه دارو‌های درمان سرطان

کارشناسان با اصلاح ژنتیک در جوجه‌ها نوعی تخم مرغ تولید کرده اند که از آن می‌توان برای مبارزه با بیماری هایی چون سرطان و آرتریت استفاده کرد. در این تخم مرغ‌ها نوعی DNA قرار دارد که می‌تواند جایگزین پروتئین از دست رفته در بیماران سرطانی شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان با اصلاح ژنتیک در جوجه‌ها نوعی تخم مرغ تولید کرده اند که از آن می‌توان برای مبارزه با بیماری هایی چون سرطان و آرتریت استفاده کرد؛ در این تخم مرغ‌ها نوعی DNA قرار دارد که می‌تواند جایگزین پروتئین از دست رفته در بیماران سرطانی شود.

پروتئین‌های مورد نیاز برای درمان بیماران سرطان اکنون به شکل مصنوعی تولید می‌شوند و در دارو‌های مختلف درمان سرطان به وسیله بیماران مصرف می‌شوند.

تولید پروتئین به وسیله تخم مرغ قیمتی صد برابر ارزان‌تر نسبت به نمونه‌های مشابه خواهد داشت؛ تنها سه تخم مرغ برای تولید میزان کافی تولید پروتئین کافی است.

این تحقیق به وسیله محققان دانشگاه ادینبورگ انجام شده است؛ محققان این پژوهش اعلام کرده اند هنوز به مرحله تولید محصول‌های دارویی نرسیده‌اند، اما مطالعه نشان داده است از جوجه‌ها می‌توان برای تولید پروتئین مناسب در درمان و مقابله با سرطان استفاده کرد و جزو فناوری‌های قابل اعتماد در بیوزیست محسوب می‌شود.

کارشناسان درصدد هستند پروتئین انسانی IFNalpha۲a که دارای اثر‌های ضد ویروسی و ضد سرطان قوی است؛ در تخم مرغ‌ها ایجاد کنند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از این روش، بی نیاز شدن به تولید پروتئین در آزمایشگاه‌های بسیارپیشرفته و صرف هزینه‌های کلان برای تولید نمونه شیمیایی است؛  استفاده از نمونه طبیعی سبب سازگاری بیشتر بدن انسان با آن می‌شود.

کارشناسان زمان دقیق بهره برداری علمی از تولید پروتئین در تخم مرغ را بین ده تا ۲۰ سال آینده اعلام کرده اند و نتیجه‌های به دست آمده از این تحقیق در مجله BMC Biotechnology منتشرشده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.