با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت علمی و وزارت علوم؛

پایان‌نامه‌های فناورانه حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست حمایت می‌شوند

در راستای انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های فناورانه دکتری تخصصی که ماحصل آنها تولید محصول مورد نیاز کشور است حمایت می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایسنا، پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های فناورانه دکتری تخصصی از هفتم تا بیست و پنجم بهمن ماه جاری فرصت ثبت نام دارند و نتایج داوری در تاریخ ۲۵ اسفند ماه جاری اعلام می‌شود.

این رساله‌ها و پایان نامه‌ها در ۳۲ محور و موضوع در حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست قابل ارائه هستند که طرح‌های فناوری استحصال آب از رطوبت هوا، فناوری تولید و استخراج نمک‌های صنعتی از منابع شورابه‌ای در سطح کشور و تولید آب ارزان قیمت جهت کشاورزی گیاهان هالوفیت، توسعه سیستم فناوری بازیافت آب اسپری درایر در کارخانجات کاشی و سرامیک و مدل‌های فناورانه اجرایی برای کاهش تبخیر از سطح آب‌های استخرهای کشاورزی و دریاچه‌های سدها از جمله این محورها است.

طراحی و پیاده سازی سامانه مدیریت و تبادل داده‌های پایه تغییر اقلیم و خشکسالی کشور بر بستر WEB، روش‌های تبدیل تهدید ریزگردها (ماسه بادی) به فرصت‌های اقتصادی و شغلی در مناطق تحت پوشش ، توسعه عملیات شورورزی و راهبری فناوری‌های دانش بنیان به منظور کنترل و تثبیت گرد و غبار و مدل توسعه‌ای استفاده از ظرفیت‌های آب و خاک حوزه‌های آبخیز کوچک کوهستانی، کاهش تبخیر و هدررفت آب از دیگر محورهایی است که می‌توان در خصوص آنها پایان نامه و رساله ارائه کرد.

مدارک موردنیازبرای ثبت نامه پایان نامه‌ها و رساله‌ها کاربرگ ثبت‌نام تکمیل‌شده، کاربرگ تعهد تکمیل‌شده و تصویر برگه تصویب پیشنهادیه رساله / پایان‌نامه با امضای استاد راهنما و معاون پژوهشی (تحصیلات تکمیلی) دانشکده یا رئیس مؤسسه ذی‌ربط است.

در شرایط پذیرش این پایان نامه‌ها و رساله‌ها آمده است که باید از هیچ منبع دیگری به جز منابع دانشکده / دانشگاه ذیربط حمایت نشده باشند و درحال شروع که در زمینه اولویت‌های فناوری ستاد، پیشنهادیه مصوب دارند (بیش از شش ماه از تاریخ تصویب آن گذشته نباشد) و زمان دفاع پایان نامه / رساله حداکثر تا بهمن سال آینده باشد.

همچنین موضوع پایان نامه / رساله باید منطبق با موضوعات مورد حمایت در سامانه بوده و خروجی آنها حتماً منتج به ارائه کالا، نرم افزار یا خدمت فناورانه مشخص شود.

باید توجه داشت که پایان نامه / رساله‌هایی در اولویت حمایت قرار می‌گیرند که در موعد مقرر ارسال و در کارگروه مشترک داوری مصوب شوند. این درحالی است که در صورت تعدد پیشنهادها در کارگروه مشترک داوری در هر یک از موضوعات مورد نظر، حداکثر تا ۵ مورد، بررسی و داوری شده و حداکثر ۳ درخواست مورد تأیید، حمایت می‌شوند.

 علاقه‌مندان می‌توانند کاربرگ حمایت از پایان نامه و رساله را از سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نشانی http://omrani.msrt.ir/fa/page/1121 دریافت کرده و پس از تکمیل آن را به آدرس مورد نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.