رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس:

به کار گیری مهندسی ژنتیک جهت مدیریت منابع یک ضرورت است

دکتر قاسمی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، با اشاره به مشکل کم آبی، استفاده از مهندسی ژنتیک را برای مدیریت منابع ضروری دانست و گفت: به کارگیری روش های پیشرفته در کشاورزی به تامین غذای کافی و سالم کمک خواهد کرد. 

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، همایش اصلاح سبک زندگی با مهندسی ژنتیک صبح امروز با حضور جمع کثیری از مروجین، بهره برداران، کارشناسان و پژوهشگران سازمان جهاد کشاورزی، محیط زیست، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، معلمان، اعضای هیئت علمی دانشگاهها و دانشجویان حوزه علوم کشاورزی، مهندسی ژنتیک و ایمنی زیستی در سالن غدیر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس آغاز به کار کرد.

محققان و کارشناسان ملی و بین المللی علوم زیستی به منظور دانش افزایی در خصوص فناوری های نوین از جمله مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و بهره برداری و دستیابی به تولید ملی محصولات تراریخته برای حل مشکلات بخش کشاورزی و بحران های زیست محیطی امروز در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس گرد هم آمده اند.

دکتر محمد مهدی قاسمی، رییس سازمان جهاد کشاورزی، در سخنرانی افتتاحیه، با اشاره به مشکل کم آبی، استفاده از فناوریهای نوین از جمله مهندسی ژنتیک را برای مدیریت منابع و تامین امنیت غذایی ضروری دانست و گفت به کارگیری روشهای پیشرفته در کشاورزی به تولید ارقام جدید و تامین غذای کافی و سالم کمک خواهد کرد. 

مقدمه ای بر مهندسی ژنتیک، فواید زیست محیطی محصولات تراریخته، کشاورزی و امنیت غذایی جامعه امروز، محصولات تراریخته حاصل از فناوری مهندسی ژنتیک و سلامت انسان، نقش زیست فناوری در اصلاح سبک زندگی و بررسی و پاسخ به شبهات محصولات تراریخته عناوین مورد بحث و بررسی در همایش اصلاح سبک زندگی با مهندسی ژنتیک است.

بیشتر بخوانید:

همایش اصلاح سبک زندگی با مهندسی ژنتیک

همایش اصلاح سبک زندگی با مهندسی ژنتیک برگزار می شود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.