دانشگاه شهید بهشتی و ستاد توسعه زیست فناوری همکاری می کنند

دو تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه شهید بهشتی و ستاد توسعه زیست ‌فناوری با هدف تجاری سازی و تامین نیازهای اساسی کشور در این حوزه، به امضاء رسید.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایرنا، دو تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه شهید بهشتی و ستاد توسعه زیست ‌فناوری با هدف تجاری سازی و تامین نیازهای اساسی کشور در این حوزه، به امضاء رسید. این تفاهم نامه در راستای توسعه زیست‌فناوری برای نیل به اهداف مشترک، تبدیل ایده به محصول و تجاری‌سازی و همچنین تأمین نیازهای اساسی کشور در حوزه زیست‌فناوری به امضای بابک شکری معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه و مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست ‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسید.

بر اساس این دو تفاهم‌نامه، آزمایشگاه افزایش بهره‌وری تولید در زیست‌ فناوری و مرکز نوآوری دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی راه‌اندازی می شود.

سید حسن صدوق رئیس دانشگاه شهید بهشتی در این مراسم اظهار داشت: حوزه زیست ‌فناوری جزء علوم پیشرو قلمداد می شود و به ‌عنوان یک دانش میان ‌رشته‌ای از جایگاه بسیار مهمی در عصر حاضر برخوردار است.

وی با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر دانشگاه در حوزه زیست‌فناوری گفت: در این دانشگاه به پشتوانه برخورداری از اعضای هیات ‌علمی متخصص، دانشجویان نخبه و مستعد در رشته‌های مرتبط با حوزه زیست‌فناوری، تجهیزات، زیرساخت‌ها و توانمندی‌ها طی سال‌های اخیر گام‌ های موفقی برداشته ‌شده است.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در سخنانی عنوان کرد: ظرفیت‌های دانشگاه شهید بهشتی در حوزه علوم زیستی بسیار قابل‌توجه است و باید با ایجاد تعامل بین محققان رشته‌های مختلف، شبکه‌ای از اعضای هیات علمی در رشته ‌های مرتبط با حوزه علوم زیستی ایجاد شود.

به گفته قانعی، این قرارداد با راه‌اندازی مرکز نوآوری، باهدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانشگاه منعقد و در مرکز نوآوری نیز شرایط و زیرساخت های لازم برای تولید و همچنین تجاری ‌سازی محصولات فراهم می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.