توسط محققان پژوهشگاه مهندسی ژنتیک؛

ماده ای برای مقاوم سازی پوست و مو در برابر آلودگی هوا تولید شد

محققان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک موفق به تولید ماده اولیه شامپو و ماسک صورت شدند که پوست افراد را در برابر آلودگی هوا مقاوم می کند.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری مهر، فرید حیدری مسئول تجاری سازی و ارتباط با صنعت پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک، اظهار کرد: محققان این پژوهشگاه موفق به تولید عصاره پپتیدی گیاه «مورینگا» شدند که فواید زیادی در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی دارد.

وی با بیان اینکه گیاه مورینگا، یک گیاه قدیمی است که در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیان کرد: مورینگا در طب سنتی هند باستان بیشتر مورد استفاده قرار می گرفته و در برخی موارد وارد کشور می‌شد.

به گفته وی، امروزه محققان متوجه شدند پپتیدهای خاص این گیاه می‌تواند اثر محافظتی در برابر آلودگی هوا داشته باشد، بنابراین از این محصول برای تولید محصولاتی که در مقابل آلودگی هوا کارایی دارند، استفاده می‌شود.

حیدری با تاکید بر اینکه اکنون اثرات دارویی مورینگا به اثبات رسیده است، بیان کرد: از این گیاه به عنوان مواد اولیه برای شامپو، ماسک صورت و… استفاده می‌کنند. اما در حال حاضر با تلاشی که در پژوهشگاه انجام گرفته تکنولوژی تولید آن در کشور ما وجود دارد تا گیاه را تولید و از آن ماده دارویی را استخراج کنیم.

مسئول تجاری سازی و ارتباط با صنعت پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک خاطر نشان کرد: اکنون محققان پژوهشگاه منشأ دارویی مورینگا را به صورت عصاره پپتیدی تولید می‌کنند و آن را در اختیار تولید کنندگان مواد بهداشتی و آرایشی قرار دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون این عصاره پپتیدی وارداتی بوده است، بیان کرد: اما اکنون از محصول داخلی خود برای تولید مواد اولیه شامپو و ماسک‌ها استفاده می‌شود و این می‌تواند به صرفه باشد و از خروج ارز جلوگیری کند.

حیدری افزود: این گیاه دارای پروتئینی است که می‌تواند مو و پوست فرد را در برابر آلودگی هوا مقاوم سازد؛ به دلیل اینکه در کشور ما در برخی از مواقع سال آلودگی بیش از حد نصاب می‌رسد استفاده از این محصولات می‌تواند خیلی کاربردی باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.