تازه های ژن درمانی فردا در پنجمین سمپوزیوم ژنتیک ارایه می شود

سمپوزیوم ژنتیک و سلول‌های بنیادی با رویکرد ژن درمانی با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی تهران در محل بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار می شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایرنا، سمپوزیوم ژنتیک و سلول‌های بنیادی با رویکرد ژن درمانی با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی تهران، فردا 12 اردیبهشت ماه 98 در محل بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار می شود.

دکتر امیرعلی حمیدیه دبیرستاد توسعه علوم وفناوری های سلول های بنیادی گفت: برگزاری این سمپوزیوم یکروزه در راستای برنامه های ترویجی علم سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از 4 سال پیش در دستور این مرکز قرار گرفت و سعی شده است هر سال این سمپوزیوم در شاخه های مختلف حوزه پزشکی مرتبط با سلول های بنیادی دردانشکده ها ، دانشگاه ها و وزارتخانه ها و رشته های مختلف دنبال شود.

وی بیان کرد: در این دوره از برگزاری سمپوزیوم به مبحث دست ورزی داخل سلولی، بحث ژن درمانی و ویرایش ژنومی پرداخته شده است. 

حمیدیه افزود: دراین سمپوزیوم یک روزه محورهایی از جمله استفاده از ژن درمانی در بیماری های خونی، استفاده از ژن درمانی در بیماران نقص ایمنی، استفاده از ژن درمانی در بیماری های پوستی کشنده مثل بیماری پروانه ای، استفاده از ژن درمانی در سرطان ها و استفاده از ژن درمانی در بیماری های چشمی و اصولا بیماری هایی که کم کم در فهرست بازارجهانی ژن درمانی قرار می گیرند، در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: از محورهای دیگر در این سمپوزیوم، بحث های اخلاقی ژن درمانی و بحث های قانونی این شاخه جدید است. با وجود اینکه در کشور ما هنوز این علم جدید مراحل کارآزمایی پیش بالینی را می گذراند، ولی خود این سمپوزیوم اساتید، دانشجویان و دانشگاهیان را ترغیب کرد تا بر روی این علم متمرکز شوند و کشور از این غافله جدید علمی که راه افتاد، عقب نماند.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این سمپوزیوم، ترغیب نسل جدید پزشکی و علوم پایه برای ورود به این حوزه و نیز تشکیل گروه های مختلف برای ژن درمانی در رشته های مختلف پزشکی است تا انشالله بتوانیم نزدیک و هم پای دنیا و کشورهای پیشرفته این شاخه جدید علم سلول های بنیادی که در واقع دست ورزی داخل سلولی و درآینده بحث سلول درمانی، بحث سلول و ژن درمانی خواهد بود را در کشور به پیش ببریم.

وی گفت: در پنجمین سمپوزیوم ژنتیک و سلول های بنیادی با رویکرد ژن درمانی، دانشگاه ها و اساتید رشته های مختلف در پژوهشگاه ملی و مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، انستیتو پاستور، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پژوهشگاه رویان جهت حضور دعوت شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.