نباید تصمیم گیری های علمی تابع جوسازی عمومی باشد

رئیس سازمان محیط زیست بابیان اینکه نباید تصمیم گیری های علمی تابع جوسازی عمومی باشد، گفت: نباید هراس داشته باشیم که تصمیماتمان تحت تأثیر گروهی باشد که به دلیل ناآگاهی و علاقه به کشور، نگران هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در مراسم روز جهانی تنوع زیستی در سازمان آموزش کشاورزی، اظهار کرد: نباید تصمیم گیری های علمی تابع جوسازی عمومی باشد. وی ادامه داد: نباید تصمیماتمان تحت تأثیر گروهی باشد که به دلیل ناآگاهی و علاقه به کشور، نگران هستند.

وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور به مصوبه‌ای که شورای عالی ایمنی زیستی در خصوص رهاسازی محصولات تغییر یافته ژنتیکی داشت، اعتراض کرد. این در حالی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ محیط زیست مصوبه‌ای را در این راستا داشتند.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه سازمان بازرسی کشور این مصوبه را خلاف قانون دانسته است، تأکید کرد: ما از طریق معاونت حقوقی در اعتراض به این گزارش سازمان بازرسی در دیوان عدالت اداری شکایت کردیم و در دیوان رأی به نفع مصوبه یاد شده صادر شد.

به گفته کلانتری، مدیران ما با اطلاعات کمی که در بخش‌های مختلف دارند از اثرات تخریب محیط زیست آگاه نیستند که نتیجه آن همین می‌شود و مدیران دولتی چیزی درباره محیط زیست نمی‌دانند و اولویت پروژه‌ها در کشور تولید و اشتغال به هر بهایی است و ما امانتدار خوبی نبوده ایم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.