صرفه جویی 1 میلیاردی با تولید داروهای زیست فناوری

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با تولیدات فعلی داروهای زیستی در کشور سالانه 1 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری اقتصادی ایران، دکتر مصطفی قانعی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر با اشاره به توانایی جوانان کشور در تهیه داروهای زیستی گفت: در حال حاضر تعداد داروهای زیست‌فناوری موجود در بازار جهانی حدود 140 قلم است و با همتی که در داخل کشور شد توانسیم 22 داروی زیستی را در کشور تولید کنیم.

 قانعی با اشاره به اینکه عوارض داروهای زیستی بسیار کمتر از داروهای شیمیایی است گفت:  داروهای زیستی داروهایی هستند که از منابع زیستی گرفته شده باشند. واکسن، خون و فرآورده‌های آن، یاخته‌ها، آلرژن‌ها، بافت‌های زیستی و پروتئین‌های نوترکیب‌، شناخته‌شده‌ترین انواع زیست‌داروها به شمار می‌روند.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره تولید داروهای جدید زیست فناوری در کشور گفت: با تولید داروهای جدید، تعداد داروهای بیوتکنولوژیک موجود در ایران به 50 قلم افزایش می‌یابد و با تحقق این امر ما در آسیا رتبه نخست در تولید زیستی دست خواهیم یافت. 
زیست‌داروها یا داروهای بیولوژیک، داروهایی هستند که از منابع زیستی گرفته شده باشند. واکسن، خون و فرآورده‌های آن، یاخته‌های سوماتیک، آلرژن‌ها، بافت‌های زیستی و پروتئین‌های نوترکیب‌کننده شناخته‌شده‌ترین انواع زیست‌داروها به شمار می‌روند. با ظهور تکنیک‌های زیستی مولکولی مدرن و به روز، استفاده از آن‌ها در طب در دهه گذشته فوق‌العاده افزایش یافته‌است، اگرچه 100 سالی از استفاده زیست‌داروها در دنیا می گذرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.