ظرفیت های حوزه بیوتکنولوژی البرز مورد توجه قرار گیرد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: البرز در حوزه بیوتکنولوژی ظرفیت های خوبی دارد و تمامی مسؤولان باید توجه ویژه ای به عملکردهای مربوط به این حوزه داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری فارس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، ظهر امروز در نشست اقتصاد مقاومتی استان البرز که در سالن شهدای دولت برگزار شد، گفت: البرز استان مهمی است و تعداد قابل توجهی از مراکز تحقیقاتی قدیمی کشور در آن قرار گرفته است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به شتاب دهنده های بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: البرز در حوزه بیوتکنولوژی ظرفیت های خوبی دارد و تمامی مسؤولان باید توجه ویژه ای به عملکردهای مربوط به این حوزه داشته باشند.

ستاری تصریح کرد: باید بررسی کرد که مراکز تحقیقاتی و علمی چه دستاوردهایی برای کشور دارند؟ برای هزینه در زمینه پژوهش، از مالیات مردم استفاده می شود بنابراین باید خروجی قابل قبولی داشته باشیم.

این مقام مسؤول بیان کرد: پژوهش باید با هدف رفع مشکلات کشور انجام شود؛ پژوهشی که با سرمایه صددرصدی دولت صورت گیرد محصول مفیدی تولید نخواهد کرد.

ستاری با بیان اینکه محصولات تولید شده باید جهش اقتصادی در استان و کشور را به دنبال داشته باشند، عنوان کرد: در این شرایط بخش خصوصی می تواند با خیال راحت سرمایه گذاری خود را انجام دهد.

وی اضافه کرد: باید نسبت سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی در حوزه پژوهش یک به هشت باشد؛ تفکر مبنی بر اینکه دولت باید در پژوهش سرمایه گذاری کند تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم اشتباه است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه بهره برداری از بخش خصوصی می تواند پژوهش و شرکت های دانش بنیان را به موفقیت برساند، تصریح کرد: تا دو سال آینده باقیمانده داروهای وارداتی که حدود دو میلیارد دلار برآورد می شود در داخل تولید خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه امکانات خوبی در البرز وجود دارد، عنوان کرد: اگر از نمونه های موفق الگوبرداری شود می توان در کنار دانشگاه ها بیش از 500 شرکت داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.