وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

ایران در جایگاه ششم نانو جهان قرار گرفت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به رشد کشور در حوزه‌های علمی گفت:‌ در رشته‌های جدید مانند نانو و علوم زیست فناورانه در جهان به ترتیب در رتبه ششم و هشتم دنیا قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در دیدار با آیت‌الله مکارم‌شیرازی‌ با اشاره به تحصیل حدود 4 میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: نیمی از آن‌ها در دانشگاه‌های دولتی و نیمی در سایر دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند.

وی تعداد دانشجویان دختر در کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: به طور متوسط 46 درصد دانشجویان کشور دختر هستند؛ ایران اسلامی از نظر علمی در رتبه 16 دنیا قرار دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به رشد کشور در حوزه های علمی گفت: ایران در رشته‌های جدید مانند نانو و علوم زیست فناورانه در جهان به ترتیب در رتبه ششم و هشتم دنیا قرار دارد.

وی با تأکید بر طرح ساماندهی دانشگاه‌های کشور و در دستور کار قرار داشتن تقویت دانشگاه‌های کوچک در شهرستان‌ها تصریح کرد: گروه‌هایی برای تحول در علوم انسانی در کشور در حال برنامه‌ریزی هستند.

غلامی با بیان اینکه در رشته‌های قرآنی تا مدرک دکترا در دانشگاه‌های کشور به‌صورت تخصصی انجام می‌شود، یادآور شد: 250 کانون قرآن و عترت در دانشگاه‌ها ایجادشده است، همچنین کانون مهدویت و هیئات دانشجویی به‌منظور پر کردن اوقاف آزاد دانشجویان در دانشگاه‌ها فعال هستند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای افزایش تولید علم در کشور خاطرنشان کرد: در این زمینه افزایش بودجه علمی و توجه به شاخص‌های علمی کشور در دستور کار قرار دارد و ارتقای کیفی مراکز آموزشی و تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با مردم جز اولویت‌های وزارت علوم است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اولویت‌های این وزارتخانه اضافه کرد: رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی، ایجاد ارتباط صنایع و دانشگاه‌ها و رفع نیازهای اساسی جامعه از جمله اولویت‌های وزارت علوم است، همچنین وزارت علوم توجه ویژه‌ای به افزایش مهارت‌های شغلی دانشجویان دارد.

وی یکی از اهداف وزارت علوم را دوری از مسائل تنش‌زای سیاسی دانست و افزود: کرسی‌های آزاداندیشی و جلسات سخنرانی و مناظره در دو سال اخیر با رشد چشمگیری روبه‌رو بوده ‌که این جلسات با کمترین تنشی برگزار می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.