زیست بوم فناوری در حوزه کشاورزی ایجاد می شود

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایجاد زیست بوم فناوری از ضرورت‌های حوزه کشاورزی است و اقدامات در این حوزه باید متناسب با نیاز روز جامعه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی در جلسه طرح بازمهندسی نظام آموزشی، پژوهشی و خدمات فناوری علوم کشاورزی این دانشگاه اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه بررسی تحول در نظام آموزشی و پژوهشی کشاورزی است.

وی ادامه داد: نیاز است آموزش‌های موجود در حوزه کشاورزی ارتقا یابد و اصلاح شود. همچنین ایجاد رشته و گرایش‌های بین رشته‌ای جدید نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

دهقانی تاکید کرد: ایجاد آموزش‌های جدید در حوزه کشاورزی باید با هدف پرورش نیروی انسانی برای ورود به بازار کار باشد.

ورود دانشگاه به حوزه تولید بذر

در ادامه، محمدرضا اردکانی سرپرست اداره کل امور پژوهشی و پروژه‌های تحصیلات تکمیلی گفت: ایجاد نظام موضوعات کشاورزی، مطالعه کشاورزی پس از سیل، ایجاد دکترای حرفه‌ای کشاورزی، برنامه اشتغال دانشجویان کشاورزی در مزارع دانشگاه، توسعه مباحث دانش بنیان کشاورزی و… از اقدامات دانشگاه آزاد در حوزه کشاورزی است.

هچنین محمدعلی باغستانی مجری طرح بازمهندسی نظام آموزشی، پژوهشی و خدمات فناوری علوم کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی نیز اظهار کرد: بحث بذر به صورت یک شبکه سازماندهی‌شده در دانشگاه پیگیری می‌شود و اقدامات بسیار مثبتی در این ارتباط صورت گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری شورای عالی بذر در وزارت کشاورزی، گفت: در این جلسه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نهادی که توانسته به حوزه تولید بذر ورود کند، بسیار مورد توجه قرار گرفت. در این جلسه مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی در تولید بذر در کشور همکاری مؤثر و فعال داشته باشد.

باغستانی در ادامه تاکید کرد: در حوزه بذر سبزی و صیفی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان به عنوان یک شاخص در بخش کشاورزی کشور فعالیت چشمگیری دارد.

لازم به ذکر است، جلسه طرح بازمهندسی نظام آموزشی، پژوهشی و خدمات فناوری علوم کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه و با حضور جواد علمایی سرپرست معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه، دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه و اعضای کمیته‌های تخصصی برگزار شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.