عدم استفاده از کاغذ در همایش ملی بیوتکنولوژی

استفاده از کاغذ در سومین همایش بین‌المللی و یازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی به‌عنوان همایش دوستدار محیط زیست صورت نخواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایسنا، صادق شجاعی، دبیر اجرایی سومین همایش بین‌المللی و یازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی با بیان این‌که به دلیل حفظ محیط زیست و جلوگیری از مصرف کاغذ و قطع بیشتر درختان، استفاده از کاغذ در ارائه مقالات این همایش ممنوع است، اظهار کرد: با استفاده از یونیت‌های ePoster (پوستر الکترونیک)، عنوان «کنگره سبز» را به سومین همایش بین‌المللی و یازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی اطلاق کرده‌ایم و تمام پوسترها و مکاتبات همگی بر بستر تکنولوژی سبز ( و بدون استفاده از کاغذ و پرینت) قابل ارائه خواهد بود.

وی افزود: در  کنار هر یونیت که شرکت‌کنندگان و پژوهشگران و دانشجویان مایل بودند، امکانات جستجو و ارسال الکترونیک مقالات و پوسترها به پست‌های الکترونیک کاربران وجود خواهد داشت و شرکت‌کنندگان در این همایش می‌توانند در بانک اطلاعاتی مقالات علاوه بر مطالعه و تورق مقالات و پوسترها امکان جستجو، مکاتبه با نویسنده را داشته باشند و  قادر خواهند بود تا نسبت به ذخیره‌سازی مقالات و پوسترها جهت مطالعه ثانویه در وقت‌های استراحت یا پس از اتمام برنامه روزانه کنگره اقدام کنند.

شجاعی خاطرنشان کرد: با توجه به سطح علمی بالای همایش، تمامی مقالات پذیرفته شده در سومین همایش بین‌المللی و یازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی در پایگاه RICEST وزارت علوم به صورت رایگان نمایه خواهند شد و پژوهشگران می‌توانند با مراجعه به این پایگاه مقالات علمی خود را مشاهده کنند.

پیشتر نیز دبیران علمی و اجرایی سومین همایش بین‌المللی و یازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی از نمایه‌شدن مقالات پذیرفته شده کنگره مذکور در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نیز خبر داده بودند. 

بر اساس اعلام روابط عمومی سومین همایش بین المللی و یازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی، این همایش طی روزهای ۱۰ تا ۱۲ شهریورماه جاری در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

سومین همایش بین‌المللی و یازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی
ارسال بیش از ۸۰۰ مقاله به سومین کنگره زیست‌فناوری ایران

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.