استانداردهای نانو کشاورزی در پژوهشگاه بیوتکنولوژی تدوین می‌شود

رییس بخش تحقیقات نانوی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با تاکید بر اهمیت استاندارد از تلاش محققان بخش در تدوین استانداردهای مربوط به فناوری نانو در حوزه کشاورزی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از راه مردم، دکتر مامنی در نشست دوره‌ای ریاست پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با اعضای هیات علمی و محققان بخش تحقیقات نانوی پژوهشگاه، اظهار کرد: با توجه به این که هیچ استانداردی برای محصولات نانوی مرتبط با بخش کشاورزی از قبیل نانوسموم، نانوکودها و … در سازمان ملی استاندارد وجود ندارد، در تلاشیم استانداردهایی را در این زمینه تدوین و به سازمان استاندارد ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: استانداردهای پیشنهادی در سازمان استاندارد ارزیابی و در صورت تایید به نام پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ثبت می‌شوند.

دکتر نیراعظم خوش خلق سیما، رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی هم ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان بر ضرورت درس آموزی از حماسه حسینی و وفاداری و امانتداری حضرت ابوالفضل و دیگر یاران امام (ع) تاکید و اظهار کرد: باید با یاد امام حسین (ع) انقلابی در فعالیتهایمان ایجاد کنیم تا بتوانیم در کنار هم از شرایط سخت موجود عبور کنیم.

خوش خلق سیما با بیان این که تحریم‌ها و محدودیتهای فعلی شرایطی مشابه روزهای دفاع مقدس را به مردم ما تحمیل کرده، تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی‌ای متناسب با شرایط جنگی، حداکثر توان و ظرفیت خود را برای غلبه بر مشکلات و کمبودها به کار بگیریم و نه از سر وظیفه که با نهایت عشق و تعهد کار کنیم.

رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی همچنین با اشاره به این که در شرایط فعلی به رغم تحریم‌ها و مشکلات زمینه خوبی برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های ابتکاری در زمینه نانو وجود دارد، تصریح کرد: مراجعات متعددی از شرکتها برای رفع نیازهایشان داریم که باید در شرایط رقابتی‌ای که در این حوزه وجود دارد، در اسرع وقت نسبت به ارائه ایده‌های جدید اقدام کنیم.

وی در ادامه بر ضرورت گسترش فرهنگ مناسب کار و تحقیق در مراکز پژوهشی تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی بعد از اخذ دکتری دیگر تمایلی به پوشیدن روپوش آزمایشگاه ندارند، در حالی که در آزمایشگاه است که فکرهای جدید به ثمر می‌رسند و محصولات و فرصتهای جدید کار خلق می‌شوند.

خوش خلق سیما در پایان از محققان بخش نانو خواست تا با ارائه ایده‌های خلاقانه نهایت صرفه‌جویی را در هزینه‌ها انجام دهند.

بر اساس اعلام پژوهشگاه بیوکنولوژی کشاورزی، در ادامه این جلسه همچنین تعدادی از اعضای هیات علمی و محققان بخش به بیان گزارشی از فعالیت‌ها و بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.