ارائه خدمات آزمایشگاهی به محققان حوزه نانو زیست‌فناوری

زمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران به محققان حوزه نانو زیست‌فناوری خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از گروه علم و فناوری ایسکانیوز، آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از مراکزی است که به محققان حوزه زیست‌فناوری و فناوری‌نانو، خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌دهد.

احسان شریف پاقلعه، معاون علمی و فناوری آزمایشگاه درباره خدمات این آزمایشگاه گفت: آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران خدمات تصویربرداری in vivo و in vitro از نمونه‌های مختلف ارائه می‌دهد که این خدمات شامل تصویربرداری اپتیکی، PET، SPECT، Micro-CT و MRI است. تولیدکنندگان انواع نانوحامل‌های دارویی یا نانوذرات فلورسنت، فلزی و مغناطیسی می‌توانند به‌منظور تست کارایی این محصولات برای تصویربرداری حیوانی از سیستم‌های تصویربرداری ویژه حیوانی در آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران بهره‌مند شوند.

به اعتقاد شریف پاقلعه با توجه به اینکه حوزه تصویربرداری پیش بالینی حوزه تحقیقاتی جدیدی است، برای آشنایی محققان سراسر کشور با تحقیقات این حوزه و کاربردهای تصویربرداری پیش بالینی، لازم است که کارهای ترویجی انجام شود، از این رو آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران اقدام به برگزاری سمپوزیوم‌های علمی و کارگاه‌های مرتبط کرده و همچنین از طریق برقراری ارتباط با معاونت پژوهشی دانشگاه‌ها اقدام به ارائه سمینار به‌منظور معرفی فعالیت‌ها و امکانات آزمایشگاه برای اساتید هیات علمی و پژوهشگران دانشگاهی کرده است.

معاون علمی و فناوری این آزمایشگاه، آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران را یک آزمایشگاه تخصصی تصویربرداری در حوزه مطالعات پیش ‌بالینی در خاورمیانه می‌داند که از نظر برخورداری از تنوع دستگاه‌های تصویربرداری و آزمایشگاه‌های جانبی قابل رقابت با بسیاری از آزمایشگاه‌های برتر دنیا در حوزه مطالعات پیش ‌بالینی است.

این آزمایشگاه که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده‌است، با سیستم‌هایی که طراحی و ساخت آنها توسط اساتید و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده تجهیز شده‌ است و به محققان، مشاوره تخصصی انجام پروژه در حوزه پیش ‌بالینی و تصویربرداری in vivo نیز ارائه می‌کند.

احسان شریف پاقلعه افزود: با توجه به این‌ که این آزمایشگاه به دنبال ترویج فعالیت‌های خود است، هدف عمده حضور در نمایشگاه، معرفی هر چه بیشتر خدمات و امکانات منحصربفرد این آزمایشگاه به محققان است. همچنین آزمایشگاه در صدد است نسبت به عقد قرارداد همکاری با آزمایشگاه‌های همکار به‌منظور گسترده‌تر شدن فعالیت‌ها و معرفی محققان اقدام کنند.لازم به ذکر است آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دوازدهمین جشنواره فناوری‌ نانو حضور دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.